TLZ Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 med mindre eg ikke har noen innvesteringer i tankene så sparer eg ikke så mye nei... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Brenner i lomma... Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Ligge en liten stund sammenkrøllet med strikk i RayBan eksa mi før de ender opp som utbytte i en liten teknisk finurlig sak, neste ting ut er Canon Ixus II 3.2 MP om et par dager.. Lenke til kommentar
StatusQuo Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 For meg er penger en løsning på å slippe å jobbe. Så jeg skal få meg nok penger så jeg kan pensjonere meg tidlig. Når jeg har gjort det skal jeg slappe av, drive mer idrett, lese bøker, spille mer pc, se flere filmer og serier, nyte livet, backpacke over hele veredn, interrail, you name it slappe av i syden mellom september og april Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 For meg er penger en løsning på å slippe å jobbe. Så jeg skal få meg nok penger så jeg kan pensjonere meg tidlig. Når jeg har gjort det skal jeg slappe av, drive mer idrett, lese bøker, spille mer pc, se flere filmer og serier, nyte livet, backpacke over hele veredn, interrail, you name it slappe av i syden mellom september og april Gratulerer. Du har nå vekket til live en 6 år gammel tråd Lenke til kommentar
StatusQuo Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 For meg er penger en løsning på å slippe å jobbe. Så jeg skal få meg nok penger så jeg kan pensjonere meg tidlig. Når jeg har gjort det skal jeg slappe av, drive mer idrett, lese bøker, spille mer pc, se flere filmer og serier, nyte livet, backpacke over hele veredn, interrail, you name it slappe av i syden mellom september og april Gratulerer. Du har nå vekket til live en 6 år gammel tråd hehe alle tråder som omhandler økonomi burde bli vekkes til livet, alle tråder om sex og samliv burde vi hive det er økonomi som er gøy damer er bare støy vi kan heller la de seg selv i håret rive et limmeric mekka på 30 sekund Lenke til kommentar
Warz Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Mitt forhold er nok litt som TS, jeg synes ikke det er så gøy å bruke dem, men jeg er ikke gjerrig heller liksom. Når jeg er å handler inn f.eks mat skjekker jeg aldri priser, men dumper bare alt i handlekurven. Det beste med å ha litt penger er jo at man slipper å hele tiden bekymre seg. Å ha mange penger er en sikkerhet som jeg føler jeg må ha. Derfor jobber jeg for å øke min formue vært år. Det er litt vanskelig når man studerer og ikke har jobb, men Målet mitt er å kunne leve av renter/investeringer. Kanskje tar jeg til takke med 10 millioner og flytter til et billigere land? Eller kanskje jeg jobber meg opp til mer... er ikke godt å si Jeg er ikke så glad i sparing/jobbing og er mer interessert i investering. 10 000 kroner føles mye bedre når du ikke har trengt å jobbe for de, altså tjent de på 1 dag på aksjer f.eks. Selv om formue er viktig kjøper jeg ting jeg synes er viktig å ha. F.eks PC og bil. Jeg liker penger veldig godt og det er kjempegøy å se hvor mye høyere du kan komme på skattelistene hvert år, hvordan man gjør det i forhold til andre du kjenner i samme alder osv skal ikke legge skjul på det Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg vil si jeg er ganske flink til å spare penger, kan ikke huske sist gang jeg tok ut penger fra sparekontoen min til bruk heller Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Er på kanten til gjerrig på enkelte områder, men pengene sitter løsere på det jeg interesser meg for (bil og data). Jeg er vel litt over middels gjerrig om sant ska sies Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Tja. Om antall ganger man bruker sparekontoen skal vise hvor flink man er til å spare så har eg aldri rørt sparekontoen på 10 år Spørsmålet er vel heller hva som går inn.... Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 (endret) Jeg er sikker gjerrig siden jeg sitter med ca fire brutto årslønner i fond og aksjer. Hvis jeg ikke klarer å bruke dem opp blir sikker barna mine glade når jeg tar kvelden. Men jeg kjøper også det jeg har lyst på. Det er bare det at jeg ikke har lyst på så veldig mye. Det blir nok en ny bil om et års tid, men de bilene jeg tenker på er ikke all verdens dyre så jeg blir ikke blakk av det heller. Men det føles helt OK å ha penger nok. For ordens skyld vil jeg bare si at lønna mi ligger omtrent på gjennomsnittet. Utfordringen er å spare opp den første millionen. Etterpå bare baller det på seg og nå tjener jeg mer på kapitalen min enn jeg får i lønn. Endret 27. mars 2010 av Mythos Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg er sikker gjerrig siden jeg sitter med ca fire brutto årslønner i fond og aksjer. Hvis jeg ikke klarer å bruke dem opp blir sikker barna mine glade når jeg tar kvelden. Men jeg kjøper også det jeg har lyst på. Det er bare det at jeg ikke har lyst på så veldig mye. Det blir nok en ny bil om et års tid, men de bilene jeg tenker på er ikke all verdens dyre så jeg blir ikke blakk av det heller. Men det føles helt OK å ha penger nok. For ordens skyld vil jeg bare si at lønna mi ligger omtrent på gjennomsnittet. Utfordringen er å spare opp den første millionen. Etterpå bare baller det på seg og nå tjener jeg mer på kapitalen min enn jeg får i lønn. Kan jeg spørre hvor gammel du er Mythos? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg er ganske gammel. Kan gå av med AFP om 7 år. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Hadde det vært opp til meg hadde jeg ikke brukt penger på mat for å si det sånn. Blir vel å kjøpe seg leilighet snart og starte opp et firma som tjener penger som gress. Takes money to make money. Ergo så spares det der hvor det spares kan. Lenke til kommentar
Dublo Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Sparer der jeg kan... har månedlig forbruk (totalt) på ca 7500 kr på en god måned. Er student med liten jobb ved siden av og får inn ca. 9-11000 pr mnd inkludert studielån. Målet er å spare opp nok til å betale ned lånet ganske kjapt når jeg er ferdig å studere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå