Gå til innhold

Ditt forhold til penger.

kag

Anbefalte innlegg

Hvordan er forholdet ditt til penger?

Jeg er av den typen som hater å bruke de, og gjør alt for å få dem. Det er sjelden jeg kjøper meg noe dyrt, da jeg for mer fornøyelse av å bare "sitte" på pengene. Jeg liker rett og slett friheten som følger med det å ha dem.

Jeg er også av den typen som tar på meg så mange ekstravakter som mulig, og har ingenting imot det å jobbe overtid. Der mange av mine kollegaer ser stress, ser jeg som regel bare sedler. :D

Hvordan er det med deg?

Piss it all away? Eller *spare, spare* ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøper meg brus og lunsj på butikken hver dag. Det hender ofte jeg slenger med en avis, en sjokolade og en pakke tyggis eller drops når jeg er der :p Dette prøøøver jeg å roe ned nå da jeg kommer til å få litt større utgifter nå enn tidligere.. men jeg kommer fremdeles til å kjøpe cola og mat på butikken.. bare la være å kjøpe pizza og varmmat og heller kjøpe rundstykker og pålegg til å ha i kjøleskapet.

Ellers så var jeg ganske sparsommelig før.. Det er jeg ikke nå lenger. Etter at jeg begynte å jobbe så har jeg sløst noe jævlig med penger. Men jeg hater å ha dårlig råd, og legger av penger til faste utgifter før jeg sløser. Det hender likevel noen ganger at det går litt over stokk og stein. Ikke bra! :p

Kunne gjerne tenkt meg mer penger, for å bruke dem, det kan jeg!

Lenke til kommentar

Hittil har jeg vært et spare-menneske, men nå flytter jeg snart vekk fra hjemmet og da blir det nok litt mer sløsing er jeg redd.

Anyways: hittil har jeg vært veldig *spare, spare*, noe som har endt opp i en grei liten formue. Ikke så stor, men en greit formue når jeg flytter :) Når jeg først skal kjøpe noe, bryr jeg meg egentlig ikke så mye om prisen. Penger skal jo en eller annen gang brukes uannsett. Jeg gjør forøvrig det meste for å skaffe penger, unntatt å skaffe meg jobb :green: Så det blir med søknadskjemaet for stipend... :dontgetit:

(ta opp lån er jo tullete på videregående nivå, spesielt når jeg bor hjemme sammen med mamma :w00t:)

Endret av ernie85
Lenke til kommentar
Hvordan er forholdet ditt til penger?

Jeg er av den typen som hater å bruke de, og gjør alt for å få dem. Det er sjelden jeg kjøper meg noe dyrt, da jeg for mer fornøyelse av å bare "sitte" på pengene. Jeg liker rett og slett friheten som følger med det å ha dem.

Jeg er også av den typen som tar på meg så mange ekstravakter som mulig, og har ingenting imot det å jobbe overtid. Der mange av mine kollegaer ser stress, ser jeg som regel bare sedler. :D

Hvordan er det med deg?

Piss it all away? Eller *spare, spare* ?

Samme som deg bare at jeg bruker som regel det meste...

Lenke til kommentar

Penger er bare stress. Når de hoper seg opp på kontoen får jeg "noia" og må bruke de opp, ellers bruker jeg for mye tankevirksomhet på hva jeg skal kjøpe meg. Bedre å ha ~0 eller > 1000 000 (sånn betyr de ikke så mye for deg), enn å sitte å fire på en "formue" på 20-30K.

Lenke til kommentar
Jeg kjøper meg brus og lunsj på butikken hver dag. Det hender ofte jeg slenger med en avis, en sjokolade og en pakke tyggis eller drops når jeg er der :p Dette prøøøver jeg å roe ned nå da jeg kommer til å få litt større utgifter nå enn tidligere.. men jeg kommer fremdeles til å kjøpe cola og mat på butikken.. bare la være å kjøpe pizza og varmmat og heller kjøpe rundstykker og pålegg til å ha i kjøleskapet.

Ellers så var jeg ganske sparsommelig før.. Det er jeg ikke nå lenger. Etter at jeg begynte å jobbe så har jeg sløst noe jævlig med penger. Men jeg hater å ha dårlig råd, og legger av penger til faste utgifter før jeg sløser. Det hender likevel noen ganger at det går litt over stokk og stein. Ikke bra! :p

Kunne gjerne tenkt meg mer penger, for å bruke dem, det kan jeg!

Er du naken på det bildet eller har du genser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...