el_cash Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 jeg har tittet litt på bl.a. sennheiser shrs85, som de har på bl.a. microplex. disse er trådløse - noe som ville vært en stor fordel for meg - og koster fra 1-2000 kroner, alt etter shrs-modell. spørsmålet er enkelt; duger disse (til spill og musikk)? er trådløst noe å satse på, eller blir lydkvaliteten redusert på noen måte? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Lydkvaliteten på trådløst vil bli redusert, og sannsynligvis føre til bakgrunnsstøy i høyttalerne. Jeg hadde nok valgt med tråd, hvis nå ikke det passer svært dårlig ang det du skal bruke de til. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Lydkvaliteten på trådløst vil bli redusert, og sannsynligvis føre til bakgrunnsstøy i høyttalerne. sier du dette ut fra erfaring med disse headsettene, eller tipper du? og hva mener du med bakgrunnsstøy fra høytalerne? mener du at det vil suse/sprake i mine vanlige høytalere når jeg bruker trådløst headset? noen andre som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg har kun erfaring med noen enkle phillips trådløse øreklokker, de skurret, men det var ikke derfor jeg sa det med støy. Mener bare å ha lest det på en eller annen lydside i en test. Men er ikke sikker. De som bruker infrarød overføring kan hende er uten støy, men de med radiosignaler burde det bli spraking på. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Denne diskusjonen har vært oppe før fler ganger, men kort fortalt: Billige trådløse hodetelefoner er og blir dårlige Dyre trådløse hodetelefoner er mye bedre Det vil alltid være en forurensing av lyden uansett hvor gode de er, for lydsignalet må først konverteres, sendes gjennom luften, konverteres tilbake og så sendes til høyttaler elementene. Men med gode trådløse hodetelefoner, tror jeg du ikke vil merke noe særlig til slikt. Har bare brukt 3 forskjellige billige merker (dyreste rundt tusenlappen), og de sugde alle som en. Konstant frekvensskifte, sus og andre morsomme ting som helt ødela lyttegleden. Har ikke prøvd Sennheiser dog, har hørt fra andre at de er gode. Man kan liksom ikke bare spørre om å få høre på dem i butikken heller.. hehe. - Kunde: "Kan jeg prøvelytte på disse tråløse? Sjekke avstand og sånt.." - Selger: "selvfølgelig, her har du et par, de er såå gode blablabla" - Kunde (20m fra sendere): "Wow, det høres fremdeles topp ut!" - Selger: "Ikke sant! (stolt)" - Kunde (nå 50m fra sendere og ute av butikken) "Jøss, signal ennå!" - Selger: "?! hvor ble det av ham?!" hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå