Per_le Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) hei.. kunne noen fikse denne lcd skjermen for meg?? betaler deg gjerne.. fant en liggende lcd skjerm lik denne men jeg skjønner ikke hva jeg skal koble og sånt.. kunne noen gjort det for meg? skjermen fungerer helt fin hvis jeg setter på strømadapteren .. det står bare hvilken dag det er og dato.. Endret 1. september 2004 av Per_le Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Bra prosjekt, har fulgt med på det, men nå er det nesten 1 måned siden forrige update, kommet noe lengre? enig.. lengter etter update Skal se om jeg skal få til en update nå, ble ikke så mye mekking i ferien som jeg hadde håpet, men har kommet lengre ja. Tok litt lengre tid enn jeg trodde det her hei.. kunne noen fikse denne lcd skjermen for meg?? betaler deg gjerne.. fant en liggende lcd skjerm lik denne men jeg skjønner ikke hva jeg skal koble og sånt.. kunne noen gjort det for meg? skjermen fungerer helt fin hvis jeg setter på strømadapteren .. det står bare hvilken dag det er og dato.. Står det HD44780 bak på en brikke? Hvis det gjør det kan jeg skaffe bruksanvisningen jeg brukte, men helst ta det her i en annen tråd. Endret 2. september 2004 av White_Tiger Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Del 7: (15/09-04) Jeg skal være enig i at dette går tregt, men for å vise at det ikke har blitt helt stopp kommer jeg med en liten update nå. Jeg tok av kabelstrømpa på den orginale kabelen for å feste den på den hjemmelagde. Kabelen ble "en smule" stiv, men det går lett ann å bøye på den. Er bare en fordel at den holder seg i den posisjonen jeg vil at den skal være i. Stefaren min hadde heldigvis et par store krympestrømper, jeg hadde ingen selv om var store nok til ATX kabelen. De passet helt perfekt i begge ender. Har merket hvor hver enkelt kabel skal, så var det å begynne med loddingen, huff... Ferdig loddet *puh* Dette tok lang tid. Et lite overblikksbilde. Jeg prøvde å få på krympestrømper ved der jeg loddet også, men turte ikke å begynne med varme inne blandt alle de kablene, de fungerer da slik de er nå også. Så var det P4-kontakten sin tur. Gullbelagte kobberpinner. Ferdig festet, mangler kabelstrømpe til denne enda. Dette er lokket til strømforsyninga, holder på å fester et gitter med super-epoxy. Epoxy er no klisj, men det sitter som F***... Da står det andre gitteret og tørker, regner med jeg hiver opp et bilde til av lokket i morgen når det har tørket. Endret 15. september 2004 av White_Tiger Lenke til kommentar
razer Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Endelig, lookin' good Lenke til kommentar
cc Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Holy testicle Tuesday, den loddinga hadde ikke jeg begitt meg ut på! Ser meget bra ut, håper alt fungerer til slutt, hehe. Lykke til videre Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Da begynner topplokket å bli ferdig. Mangler litt pussing og bøying igjen, men det går da framover Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Da har jeg startet med kontaktene bak på PSU, slik at man kan koble til de drevkontaktene man trenger. Har også kjøpt meg kamera selv slik at jeg ikke trenger å være så avhengig av stefaren min sitt kamera. Canon PowerShot A300 til 999,- på expert Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Utrolig bra Den løsningen med kontakter festet bakpå PSU er jo bare genial Snart på tide med en ny update kanskje *håpe* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå