Gå til innhold

Project WaterMIST [Update 19/9]


Anbefalte innlegg

Jeg lurer fortsatt hva den 39 Ohms

motstanden mellom +12v og GND gjør der.

Strømforsyningen i PCer er av typen "switch mode power supply". Ulempen med disse er at du må ha en viss belastning for å kunne trekke noe strøm i det hele tatt. Jeg gjetter det er dette den er der for. Ellers kan den være der for å lade ut kondensatorene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:D ja men hva om det skulle skje.. hva vil da hende med komponentene i pc en??    vil de bli ødelakt??

bare lurer jeg. har lyst til og lage vannkjøt psu selv.

Elektronikk tåler faktisk litt vann før det blir ødelagt, hvis du er rask med å slå av strømmen da ;)

 

Ikke slå på PCen igjen før komponentene har tørket :p

Endret av Zoidman
Lenke til kommentar
:D ja men hva om det skulle skje.. hva vil da hende med komponentene i pc en??    vil de bli ødelakt??

bare lurer jeg. har lyst til og lage vannkjøt psu selv.

Elektronikk tåler faktisk litt vann før det blir ødelagt, hvis du er rask med å slå av strømmen da ;)

 

Ikke slå på PCen igjen før komponentene har tørket :p

Elektronikk kan tåle litt vann. Hvis det kortslutter, og en eventuell automatsikring ikke slår inn kan det fort bli ødelagt forskjellige ting. Men det er sant det, mange som har hatt vannlekkasjer og får alt til å virke igjen senere etter en lang tørkeperiode.

Lenke til kommentar

Har akkurat fått pappa til å se etter litt kobber. Han jobber på Marienborg(NSBs verksted i Trondheim) så der er det jo en del grove metaller. Har sendt en mail til Norsk Stål AS i Trondheim, men har ikke fått noe svar enda, får vel ta meg en tur innom i neste uke. Fikk for ikke mange dagene siden bekreftet at Albert Olsen ikke selger så stort i fra stefaren min. Så jeg jobber med sakene, men strever med å få tak i kobber. Vil gjerne få noen tips fra dere om hvor i Trondheim jeg kan få kjøpt 5mm kobber, trenger jo ikke mye, bare 2x 100x50x5mm (BxHxD).

Neste del kommer så snart jeg får tak i noe kobber :)

Lenke til kommentar

Så faren din jobber hos naboen min? Jada, jeg har så fin utsikt, så...

 

Smith (nede ved kaia, ved siden av FK) selger kobber og aluminium, men bare engros. Jeg har ikke fått sjekket pris på det enda, men det er mulig jeg skal kjøpe ei 10x100x5000mm skinne ganske snart. Erik "Pritorian" Nilsen skal i så fall ha mye av det, men det er jo ingenting i veien for å dele på utgiftene.

 

Hvis derimot faren din finner mye fint (helst 10mm) er det bare å si fra, det er jo ikke lange veien for meg å gå :-)

Lenke til kommentar
Prøv Dahle metallstøperi på havna, like ved Norsk Stål. Var innom der i dag og skaffa meg noen kobberbiter på 10mm tykkelse. De hadde noe avkapp som jeg fikk for 25,- kiloen.

Takker så meget, skal stikke innom en tur når jeg får tid, har ikke prioritert det prosjektet her så mye i det siste, men jeg lover jeg skal stikke innom i løpet av noen dager.

Lenke til kommentar

Stakk innom Dahle Metallstøperi i dag, veldig hyggelige folk. De hadde ikke så mye men akkurat nok til mitt bruk. Fikk det faktisk gratis :D

 

Jeg regner med de har mere kobber hvis man skal ha noe større siden de driver med støping, men da regner jeg med at man må betale litt :)

Endret av White_Tiger
Lenke til kommentar

må nok skuffe deg, de stålet som de gjenge tappene er laget av stål som er så hard at ikke engang et 250kr titan borr lager merke i det.

har hatt det samme problemet selv :( og jeg prøvde å borre det opp... uten hell, så jeg flyttet hullet istede.

 

så du må nok flytte hullet, bruke mer tid og bruk olje som glide middel. ;)

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar

Jeg tenkte å lage hullene på andre siden istedet, siden ribba er 1cm for høy allikavel, men på den sida klarte jeg seff å knekke et 2mm bor nedi hullet &¤#%¤# Clas Ohlson skrap, men heldigvis har jeg såppas mye kobber at det har ikke noe å si om jeg ikke kan bruke den biten der. :)

 

EDIT: Jeg får bruke lengre tid på ting nå :p

Endret av White_Tiger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...