DanielP Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Har en DIV sentrert... margin: 0 auto; osv... Nå har jeg også en knapp som skal inni denne DIVen... hvordan kan jeg plassere den inni DIVen. Eneste måten jeg får den inni er hvis jeg har den som position absolute,, og definerer en left: xxpx; Men da går den ut ifra "skjermveggen" istedet for DIVen........(kanskje litt vanskelig forklart) Det vil si at hvis jeg har en DIV på 300width sentrert. så må jeg stille knappen på left: 600px; for å komme helt bort til DIVen. Nå må dere bare spørre hvis jeg har formulert meg HELT drit.... Men hvis det er noenlunde forståelig. Så hadde jeg satt pris på hjelp.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Vist du gir "hoved diven" absolutt posisjon, kan du bruke absolutt posisjon på div'en inni i forhold til hovedgreia Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Da virker ikke sentreringen Lenke til kommentar
joffar Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Har du prøvd å sette position til relativ? Deretter alignement til center... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hvis den ytterste div'en er relativt posisjoner, vil den både være sentrert og mulig å sette diver inni. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hvordan er "knappen" kodet? Hvis knappen er et blokk-element sentreres den på samme måte som div-en, margin: 0 auto; Hvis knappen er et inline-element, sentreres den ved at det settes text-align: center; på det elementet som er utenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå