Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er da en rask worklog av arbeidet mitt på "krabben".

Denne første posten dekker dag1, (idag) og jeg håper jeg greier å få alt ferdig i morgen.

 

Jeg skal lage et "TV-bord" som skal fungere som bord/server/multi-nav.

Det skal ha optimalisert airflow, og skal forhåpentligvis senere bli utstyrt med vannkjøling. I morgen får dere se mer hvor multifunksjonell dette møbelet blir.

 

Her er også en video av 3D modellen jeg har lagt av prosjektet.

KLIKK

 

200-1.jpg

~1100,- ... burde jeg heller ha kjøpt et LianLi?

 

200-2.jpg

Saging på høyt plan. Traff på millimeteren alle plasser... som er flaks på høyt plan.

 

200-3.jpg

Ble faktisk angrepet av årets første humle.

 

200-4.jpg

Det er ikke bare MacGyver som bruker ducktape.

 

200-5.jpg

Jeg droppet trepluggene og gikk for spiker heller. Det var for vanskelig å treffe perfekt.

 

200-6.jpg

Plenty trelim og et par spiker senere...

 

200-7.jpg

Så brukte jeg min dremel-wannabe'en til å skjære ut sporet som glassplaten skal gå ned i. Her er det viktig å bruke vernebriller eller et par briller fra 80-tallet.

 

200-8.jpg

Dette er faktisk tatt mens tingen kjører på 20 000 RPM.

 

200-9.jpg

The sweet smell of burned oak. Når treverket ble varmt ble det nok av røyk.

 

200-10.jpg

Skumlist ble lagt langs kanten som glassplaten skal ligge på.

 

200-11.jpg

 

200-12.jpg

Dette er et bilde av en spiker som har truffet en kvist, og gått ut gjennom siden.

Hvordan fikser du det?

 

200-13.jpg

Du leker vinkelsliper med "dremelen" mens gnistregnet står 20 cm.

 

200-14.jpg

Glasset passet perfekt ned i sporet og ligger 1 mm lavere enn trekanten.

 

200-15.jpg

Ikke alltid lett å ta bilde av glass.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette kan jo bli utrolig stilig da! :yes: hvilken farge skal tingen ha tilslutt? Og skal du på noen måte prøve å skjule den skum teipen?  :dontgetit:

Hele tingen skal beises og lakkes veldig mørkt.

 

Skjule teipen? Nei.

 

 

så 3D filmen.. meget bra! men.. (alltid et men) siden du skal bruke dette som et "TV-bord", har du tenkt på støy? lyddemping?

Titan 120mm vifter som skal kjøre på lav spenning og 2x Silent Boost også skal gjøre det. Støyen blir nok lav nok den, men klart høyere enn om vannkjølingen hadde kommet med en gang. NB er uten vifte, og det er også skjermkortet (Matrox G450) Med vannkjøling trenger jeg kun å ha en vifte kjørendes. (Gjennom rad på PSU)

 

Og diskene skal henge i strikker, og viftene skal festes med gummikanter mot treverket btw.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Kult prosjekt! Treverk er best! ;) 3d filmen var super, meget forklarende! dobbel opteron el? ;)

 

En ting... Blir den ikke det mest bråkete kaffebordet i historien..? Og med tanke på at det er server, skal den jo stå på hele tiden... hadde slev blitt gæren :omg:

Lenke til kommentar
interesangt..

gleder meg til resten.. skal du prøve å få den kirsebær-looken som i filmen? jeg håper iallefall det, for kirsebær er noe av det peneste treverket jeg vet om..

Litt mørkere enn kirsebær. Planlegger to strøk 711 brun lakkbeis og et strøk beislakk :)

 

Oppdatering kl 13:00

 

200-16.jpg

ERROR!

Saget ut bunnen og greide å måle 1cm feil på den ene kanten.

Men ta det mer ro, jeg har masse furuplate å ødelegge.

 

200-17.jpg

Beis beta. 1 strøk etter et par minutter.

 

200-18.jpg

Does my shaddow make me look fat ?

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

your shaddow makes you look naked..

 

men den fargen der ser iallefall akkurat ut som den kirsebærfargen eg har lyst på.. den finnes jo i så mange varianter..

min tante og onkel har stoler i kirsebær, de er nesten svarte, mens andre kirsebærgulv er nesten hvite..

 

men jeg gleder meg til du får malt kassa..

Lenke til kommentar
Du sa du skulle ha spiker i steden for treplugger, men hvorfor ikke borre hullet først skru i skruer og så treplugg over hodet på skruene slik at den blir skjult, hvis du skjnner hva jeg mener? Ellers flott prosjekt. :thumbup:

Vurderte det, men hadde hverken skruer, bor i rett størrelse eller tid.

Da måtte jeg ha ventet helt til i morges når butikken åpnet før jeg kunne ha begynt å sette den sammen.

 

Mini oppdatering om 2 min.

 

Jeg kom btw akkurat tilbake fra tre timer drageflyving :)

Deilig å ikke ha skole å gå til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...