Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 hei! sliter med å klokke maskina mi (se signatur).... har standard vifte på cpu, men skal kunne klokke opp til 2.4 ghz med denna... i bios er det ikke styring for ram mhz + multiplyer. på cpu kjører jeg 200mhzx10.. stiller jeg til 133x7-8-9-10 nekter pc1 å boote og jeg må resette cmos.. hørt at man kan stille rambus uahvhengig av cpu på dette hk-et.. men hvordan i helve*e gjør jeg d?? og hvorfor går maskina svart når jeg kjører fsb på 133mhz? er det pga. rammen må kjøre 100? 100x4=400.. men hvordan stille ned multiplyeren på ram da? 133x3? Norwegian_Beret Lenke til kommentar
julle Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Hei Max ut volt styrken på Vcore'en OBS....Dette er ikke anbefalt av Intel..så ikke heng meg... Prøv deg med 5 MHz pr gang. Se hvor langt du kommer. Sett ram deleren til x3 da vil ikke ram'en stoppe deg. Sett fix 66 MHz AGP. Tror ikke du vil klare å oppnå 133 MHz uten volt modifikasjoner. Kjører 2358/130 1.7v med moda bios. Den går høyere men blir da ustabil med boxed vifte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 hei.. meg igjen her.. :smile: hvordan stiller jeg ram multiplier? har bios ver :"Official BIOS release 4W for TH7II/TH7II-RAID" Norwegian_Beret.. ps: hvor finne oppgraderte th7-2|raid drivere.. finner dem ikke noensteds :sad: Lenke til kommentar
julle Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Det første du må gjøre er å oppgradere biosen din. den støtter ikke NW prossesorer.. http://www.abit.nl Velg bios.. TH7II last ned ver 38.. Da vil mye løse seg for deg. Senere kan du prøve moda bios. Julle _________________________________ SSDD - same shit, different day Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 On 2002-03-29 20:20, julle skrev: Det første du må gjøre er å oppgradere biosen din. den støtter ikke NW prossesorer.. http://www.abit.nl Velg bios.. TH7II last ned ver 38.. Da vil mye løse seg for deg. Senere kan du prøve moda bios. Julle _________________________________ Sier du at biosen hans ikke støtter northwood? jeg regner jo med at maskinen hans er oppe å går siden han vil klokke den litt. Er det sånn at han får bedre ytelse med oppgradering av bios? Jeg kjøpte maskinen under--> og har hatt en del problemer, maskinen henger seg endel, og selve windows er unsannsynlig treigt når jeg kun har noen får bakgrundsapp som f.eks no-ip - cuteftp, mirc og fserve.. Jeg har ikke fått sjekket bios vers, men det er ihvertfall softmenu 3 og det er ca. 2mnd siden ejg kjøpte den.. Noen tips? Lenke til kommentar
julle Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Maskina starter men mest sannsynelig får han ei feil melding. Checksum error i bios. Trykker man F1 så går den videre. Men da identifiserer ikke hovedkorte prosessoren riktig. I og med NW har blant annet 512k C vil dette føre til problemer. Som jeg har forstått det MÅ biosen oppgraderes for at det skal fungere sikkelig. Gjelder kun hvis man har NW... Her er hva ABIT sier om TH7H38.EXE biosen som jeg mener han må oppgradere til: NOTE: Support North Wood CPUs. Improve STD function under Windows XP. HPT 370 BIOS version: 2.0.1024 . Her er linken til den nyeste biosen som er offisiell. http://210.192.220.184/bios/th7-ii/th7h38.exe Julle _________________________________ SSDD - same shit, different day <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: julle på 2002-03-30 02:39 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: julle på 2002-03-30 02:40 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå