Gå til innhold

Hvordan skaffer du penger....

Anbefalte innlegg

Bor hjeme. Snylter på foreldrenne mine på en del. Mat, husly, klær og en gang i blant ting som kino og slikt.

Data relaterte ting og andre ting som høyner min allerede stillesittende kariere må jeg punge ut med mine hart tjente penger, og det svir. Jeg liker å se penge beholdningen øke, ikke minke. Får en god følelse når jeg ser at pengebeholdningen min øke, føler meg nesten mektig :green:

Gammlinganne driver for seg selv, så inntekte kan gå litt i bølger. I harde tider så har de fått rentefrie lån til gjenngjeld for snyltinga mi. I gode tider så får jeg snylta litt ekstra. Ikke det at vi rasjonerer, har ikke vert så harde tider. Har bere gitt ut rentefrie lån når betalinga kommer litt seinere en venta fra kundenne/arbeidsgiverne. Føler meg nesten viktig å mektig når jeg låner ut slik, enda jeg ikke tar renter, er litt snill sånn. :roll:

Jeg har mer problemer med å bruke penger en å spare de. Før jeg kjøper no pleier jeg å finne ut alt om produktet, pluss at jeg venter en tid for å sjekke at det ikke blir et impuls kjøp. Har brent meg på impulskjøp noen ganger for mye når jeg var yngere. Blir til at jeg ligger heile natta å angrer, derfor må det hindres. Pleier også å leite etter det billigste nettstedet å kjøpe det jeg skal ha, om jeg skal kjøpe på nett. På en måte gruer jeg meg til når jeg skal flytte ut og begyne å studere, liker ikke tanken på alle de utgiftenne. Får større frihet ellers da, det er jo bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp seff en BIL! Du får ikke mye frihet med en PC, men med en bil derimot :D

Ta med venner og dama hvor du enn vil!

Off topic:

En bil?

Hva hvis man ikke har venner eller dame? Hva hvis du er for stygg? Ikke se på meg!

En PC?

Tja, man kan jo bare sende et bilde av en kjekk gutt og si at det er seg selv.

Finnes sikkert noen bilspill hvor man kan ta dama og venner med som passasjer. ;)

On topic:

Første pcen brukte jeg sammen med fattern, det var fattern min sin da. (Elendig pc.)

Andre pcen fikk jeg etter broren, IBM, og elendig, virket ikke som den skulle.

Tredje pcen kom en stund senere, ca like bra som den broren min hadde da jeg fikk IBMen. Mora mi kjøpte denne til ca 14 000 på Elkjøp. Den var bra da, men nå er den et null.

Fjerde pcen er den jeg sitter på nå, den kom en stund etter broren min bygde seg en ny, fattern kjøpte da den gamle av han (tror jeg). Da kom jeg noen måneder etter og med litt krangel ble det nye deler til å bygge en ny pc. Og pengene ja, konfirmasjonspengene selvfølgelig, ellers hadde jeg vært på den gamle nå.

Japp, jeg er blakk, skal det bli noe nytt på meg nå, så må jeg kjøpe det selv.

Så skal nok ut i arbeidslivet snart, det tunge slitsomme... OK! Jeg er en latsabb, hva så? ;)

Lenke til kommentar
Kjøp seff en BIL! Du får ikke mye frihet med en PC, men med en bil derimot :D

Ta med venner og dama hvor du enn vil!

:whistle:

Ja, men kan også finne jente i data (Msn , chatt , osv...) f.eks Stevnemøter... :love:

Meg selv bruk ikke Chatt. Men i MSN :yes: Og har ikke lapp for bil pga 1989 :roll: Nå tid sammen med jente :innocent: Har selv jenten. Sammen med andre litt som venne :blush: Seffa mest min jenten :yes:

Lenke til kommentar

Hmm

Jeg får tenke på det, kan jo kjøpe både bil.

BIL=UTGIFTER

PC=IKKE NO

Har fått lagd en prisliste på komplettdata.

P4 3ghz 512kb cache

Pc3200 DDR.DIMM 1024

Asus P4C800 Hovedkort

Seagate Barracuda 120gb 7200rpm + den jeg har nå 60gb

Dvd Brenner

Radeon 9800 Pro 128mb ddr agp

Waterchill CPU/VGA chipset cooling kit.

Og en svær gjennomsiktig kabinett med UV lys

Det kom på 14466kr + Lcd skjerm 17-19 er ikke sikker på pris+heftig anlegg har jeg.

Bil..

Kan jo kjøre bruttern sin, men den er jo aldri tilgjengelig, så vurderer å kjøpe en gammal toyota vrak, har sett en corolla gti 115hester..

Får se hva det blir til da.. :dontgetit::dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...