Gå til innhold

Prosjekt: Golden Xaser (eller noe..)

Anbefalte innlegg

Ok, min første worklog.

Jeg har da et Tt XaserIII v1000plus.jpg, som jeg da har begynt å modde..

IMG_0288.JPG (ikke så godt bilde *doh*)

Jeg starta for et halvt år siden ( :p ) å skjære ut vindu i sidedøra mi som etter all sansynlighet skal oppgraderes litt. Denne døra pussa jeg ned og skjærte ut vindu i under et prosjekt i kunst- og håndverk.

Nå ett halvt år senere skulle vi ha ett nytt likt prosjekt. Jeg tenkte først at jeg bare skulle gjøre døra mi ferdig, og thats it.. Men så begynte tankene å rulle og jeg kom frem til at jeg kunne ta den helt ut, i forbindelse med casemod-compoen her på OK.no som jeg ALDRI rekker..

So here is the plan:

*Plukke fra hverandre kabinettet og pusse ned alt av deler for så å lakkere dem. Utsiden i en farge som kalles black gold pearl metallic, og innsiden i "plain" gull-lakk.

*Plexivindu i begge sider topp, front (med mesh) og "hekk" (ved siden av og over I/O-deksel). Kanskje en tanke sotet.

*Drevrammer i plexi lakkert med fluoriserende rød-farge

*Hjemmesnekra viftegriller alla Tabaqui, hvis ikke det er strengt forbudt? :love::p Alle vifter skal erstattes med klare 120mm vifter med røde leds i.

*"Sthealthing" på innsiden med kabler og slikt så godt sjult som mulig. Skal også hive inn et par speil-fliser.

*Katodene skal som etter viftene være røde.

Kan hende jeg har glemt noe, i såfall tar jeg det med senere..

Det var det for denne gang. Alle bildene ligger her.

Jeg kommer med updates etter hvert etter som det passer meg ( :p tid, penger og greier..).

Ris/ros og forslag mottas med takk. :yes:

Endret av MixMaster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK. En liten UPDATE.. (31.03.04)

Jeg skal i dag skjære ut vndu i toppen min (viss jeg finner stikksaga, som er skolen sin :blush: ).

Jeg har tegnet noen forslag her:

#1Toppvindu%20001.jpg #2Toppvindu%20002.jpg

#3Toppvindu%20003.jpg #4Toppvindu%20004.jpg

#5Toppvindu%20005.jpg #6Toppvindu%20006.jpg

Har egentlig bestemt meg for #2 og er allerede klar til å skjære det ut. #6 er også kult, men det vil bli vanskelig å få plass til en 120mm vifte.. Så jeg bestemte meg for å bruke et litt enkelt vindu, og heller gjøre noe spesielt ut av viftegrillen som på bilde #4.

Plan:plan,%20topp.jpg (litt mye "kluss".. det tok bare litt tid å finne ut den "logiske" måten å gjøre det på. :p )

Jeg kommer ikke til å begynne å skjære ut med en gang enda, så dere må gjerne komme med forslag. :thumbup:

Ellers vil jeg takke for responsen :D

Appropos:

gleder meg til å se hva du klarer med et "ferdig moddet" kabinett

Jeg har sett stort potensiale i dette kabinettet siden det kom. Det er "alltid" noe en kan gjøre. ;)

Lenke til kommentar

Okaj. Tusen takk for tilbakemeldingene, jeg må bare meddele dere at vindu nr.2 allerede er skjært ut.. :green: (fant ut at det var det jeg hadde lyst på, i tillegg hadde jeg tegnet det på toppen. ;) )

Jeg skal prøve å komme med en update før kl 1900. Hvis ikke blir det i kveld/natt eller i morgen..

Lenke til kommentar

skal du lakke kabinettet i gull? isåfall kommer du til å bli skuffa når du er ferdig!

har sett resultater på ting som er blikk lakkert i gull.... oh huff grufult er det

min mening :)

men ser ut til å bli bra dette bortsett fra det! :)

Lenke til kommentar

Kult at noen giddre å gjøre noe med et litt mer "ferdigmoddet" kabinett. Mye morsommere med noe man har jobbet litt med selv. For all del. Bare "la deg inspirere" av viftegrillene mine. Synes bare det er gøy. Noe av vitsen med å legge ut worklogger må jo være å kanskje gi andre noen ideer også. Finmasket stålnetting får du på byggmakker, maxbo el liknende butkker, og alu får du tak i hos f.eks clas ohlson.

Lykke til

Lenke til kommentar

En UPDATE igjen.. (03.04.04)

Først vil jeg si takk Tabaqui, for din "tilatelse" :thumbup: Så vil jeg si at insiden på kabinettet er det som kommer til å bli gullfarget, som i casemod-guiden Synes det var litt rått. Uten på er en svart-farge som gjengir en mørk gullaktig farge (sykt fet).

Så vil jeg igjen takke for tilbakemeldingene, noe av det som gjør det gøy å modde! :w00t:

Så over til updaten, og da er det én ting skal dere vite;

denneIMG%20004.jpger min venn! Kommer den sikkert til å bli med dere og hvis dere prøver en, helt genial! :w00t: (For dere som ikke vet hva det er så kaller jeg det en slipemaskin. Bare å trykke inn knappen, og sandpapiret går noe vannvittig fort rundt, så e det bare å pusse :yes: , bare vær litt lett på hånda, den tar fort litt mye..)

I forrigårs skjærte jeg da ut vinduet i toppen;

IMG%20002.jpg

Og her er siste bilde jeg har tatt av den;

IMG%20025.jpg

Er ikke HELT ferdig med pussinga enda. (Synes egentlig det blei/blir FETT :green: , *skryte*)

I går skjærte jeg ut vindu bak ved I/O-deksel og sånt..

IMG%20013.jpg

Her er utskjæringen begynt.

IMG%20018.jpg

Hær er den skjært ut men ikke pussa ferdig.

IMG%20026.jpg

Og, her er den ferdig. Den er kanskje ikke 100% rett/symetrisk, men det kommer ikke til å synes så godt når jeg får på en slik. :)

Det neste jeg skal gjøre er å bli helt ferdig med pussinga og så skjære u vindu i front, og "andre" siden av kabinettet.

På den "andre" siden skal jeg ha noe sånt;sunmoonfire.jpgtenker jeg. Bare litt modifisert..

Så var den updaten ferdig, mer seinere. ;) Som sagt ligger alle bildene her, hvor også de je ikke har linka til her ligger.

God påske forresten! :fun::thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...