Gå til innhold

AMD.

Cirith

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www6.tomshardware.com/cpu/02q1/0203...thlonxp-15.html

"The unveiling of the Athlon XP 2100+ propels the Palomino core to its penultimate level - according to unofficial comments, AMD will present the Athlon XP 2200+ in a matter of only a few weeks. The presently fastest Athlon XP runs at 1733 MHz, while the Athlon XP 2200+ runs at a clock speed of 1800 MHz.

They are manufactured using the 0.18 micron process; the Athlon XP with Thoroughbred core, slated to be launched in the second quarter of this year, will be the first Athlon to be based on 0.13 micrometer-wide strip conductors. AMD will definitely have to apply the new technology if it wants to reach higher clock speeds. Still, the 'Thoroughbred' is merely a Palomino that has been somewhat reduced in size; new features will not be added."...

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at Athlon er navnet på dagens generasjonen av prosessorer som AMD bruker?

Athlon har vært en fellesbetegnelse på K7, T-bird, og XP prosessoren. Jeg regner med at den ny nå vil kalles Athlon T-bred. (Vist med rosa farge)

amd_roadmap1_small.gif

Jeg vil tippe Athlon navnet vil eksistere til neste generasjon AMD prosessorer lanseres. Slik det ser ut nå er vel det Hammer serien.

Lenke til kommentar

Jeg får bøye meg i støvet nå!

Det er sent for svarte!!!

Jeg jobber som beta-tester for AMD og andre datafirmaer og jeg har fortsatt en liten hitch om at kjernen var den samme?... (på navn så klart)

Men, men.... Man har ikke alltid rett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...