kimbratberg Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Har tenkt å overklokke min gamle AMD duron 800 prosessor før jeg evt. kjøper ny og lurer på ett par ting etter å ha lest litt rundt om hvordan dette gjøres. Lønner det seg å øke FSB(mhz) i stedet for multipler? F.eks 8 x 133 mhz istedet for 10 x 100 mhz. Og hvis dette er den beste veien å gå må da grafikkort og ram også kunne gå på 133MHZ Er det noen som vet hvor mange mhz grafikk kortet mitt kan gå på? Andre gode tips mottas med takk, har forresten en helt grei cpu vifte MIST frostbite men skal ha det stille så ekstrem overklokking er ikke aktuelt...enda... Mulig dette burde spørres om andre steder men prøver nå her.... Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Skjermkortet ditt skal ha en frekvens på 66mhz, og pci porter osv skal ha 33mhz. Hvis du øker disse av betydning vil det være skadelig for pci kortene dine og skjermkortet ditt. Derfor må du finne ut om du kan låse disse overnevnte til 66/33mhz. Dette bler mer og mer vanlig for hovedkort nå til dags. Og er skjeldere på eldre hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå