Gå til innhold

For liten psu?

Anbefalte innlegg

Maskinen min har hatt en tendens til å lage en slags klikk lyd i ny og ned når den har vært på lenge (jeg kan høre den en gang hver gang jeg skrur på maskinen). Men på søndag gikk klikke lyden repetivt raskt etter hverandre og jeg fikk blåskjerm, reboot og fikk beskjeden om at jeg hadde en unbootable partition.

Jeg undersøkte partisionen med partition magic og fikk beskjed om at partitionen ikke var blitt riktig unmounted, uansett, jeg ergret meg og tenkte at det var på tide med en reformat uansett...

Men problemet er: Hva er grunnen til klikke lyden. Jeg suspekter strømforsyningen, den er på skarve 250 W og jeg har vedsiden av vanlige komponenter en kraftsugen radeon 9800 pro kjørende der inne. Er det noen som kan opplyse meg litt i saken? Desuten, jeg kommer nok til å kjøpe mer saft til kassa (ny psu), men har greid å ødelegge en maskin før ved å sette i ny psu... Er det jeg som var uheldig eller er det virkelig noe mer jeg burde vite (Jeg antok at det bare var å koble i fra den gamle og hive inn den nye, den gamle ble byttet grunnet sviktende vifte og gnister regn :scared: )

Endret av Myrsnipe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du har for liten psu ja. Beror litt på prosessoren din, men regner med en krever endel strøm siden du har radeon9800pro.

Bare kjøp et psu som passer kabinettet du har nå (eventuelt så kan du jo kjøpe et nytt kabinett med power da.. og flytte alt over). Er ingenting man bør passe på når man setter i nytt psu, uten at du må huske 24v-kabelen hvis du har p4.

Lenke til kommentar

Har selv kjørt 9800pro, xp2500@3200, 2x120GB HD, CD-RW med en 170!! watt strømforsyning, går fint som bare juling, men det var ikke en qtec strømforsyning ;)

EDIT:

Du burde gå over kontaktene til f.eks harddiskene dine for å se om de sitter godt på plass, det kan være de som lager problemer

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

Jeg har en :roll: Barton amd 2600+ (333 mhz) og har et hovedkort som kun støtter 266 mhz (og 4x agp) så den kjører på 2000+

Skal derimot kjøpe nytt hovedkort og psu på fredag slik at dette er fikset før tg...

Kontaktene på drivene sitter fint også...

Endret av Myrsnipe
Lenke til kommentar

Kor var den sida der en kunne rekne ut kor masse strøm maskina trengte?

ellers er det en tommelfingerregel som er lett og lære seg for dette?

Tar f.eks alle harddisker like masse strøm, eller er det forskjell i strøm etter størrelse og slike ting? :hmm:

Lenke til kommentar

Ser ut som om problemet har fikset seg, maskina har uansett blitt mer stabil. Jeg gikk inn i bios og økte volt spread spectrumet fra + 0.25 % til 0.75 % og maskina går fint nå. Antageligvis var det psu'en, men jeg skal bytte til en ny psu i morra uansett.

Edit:

Feil, problemet ligger faktisk i at hard disken min blir for varm, når den henger seg så henger hele maskinen seg. De kan jo forklare hvorfor den forrige hd'en ble ødelagt :hmm:

Endret av Myrsnipe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...