-kga- Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Neste gang jeg skal ha meg pc så lyster mit hjerte etter et spesielt kabinett. Et som er praktisk. Fintes det noe slik mon tru, jeg håper det. Jeg hat tenkt til å ha en Pc til filserver. Den skal bli stappa med noen terra. Jeg gidder ikke ha denne til spille og 3d modelerings pc. Det kan være at den ikke jobber optimalt når den plassen blir fylt, og det har ikke jeg lyst til. Datan min nå har vel ca. 20Gb av 520Gb ledig, og den jobber som en snegle enda den har brukbar hardware. Det har seg slik at filservern skulle også kunne blitt tatt med lett på lan, men ikke vert lan. Det er også ganske upraktisk å måtte bære to datar opp og ned alle trappene jeg må. Fintes det noen kabinent som har plass til to datar i en, men samtidig skal kunne separeras? Feks. Bunnen er som et biggtower, slik at det er plass til mengder av harddisker. Så er det en topp som er på Shuttle størelse som kan bli hekta av å på lett etter ønske. Denne skulle vert en rask og efekriv pc til krevende oppgaver. Fintes det noe slikt å kjøpe? Eller må jeg lage en selv? Lenke til kommentar
all right Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg tror du må lage dette selv. Du kan jo skru to kabinetter sammen + og fikse litt inni! Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg tror jeg har sett et kabinett som du ville ha en eller anne gang her på forumet. Men dette var jo på casemods sidene.. Tror det var i fjor Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Jeg tror jeg har sett et kabinett som du ville ha en eller anne gang her på forumet. Men dette var jo på casemods sidene.. Tror det var i fjor Hveit du hvem det var, har u noen bilder av den et sted? Er lit usikker på hvordan jeg skal få til feste mellom de to kabinetta. Ikke det at jeg har starta på de, bare tenker lit fram i tid, planleging. Kanskje i sommer, høst, eller senere. Lenke til kommentar
DaffyDuck Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Jeg har hørt om et sånt prosjekt før, det som ble gjort, var at man skjærte og pusset aluminiums plater... så man satt sammen sitt eget kab. det er nok lurest... man vet jo aldri hvordan case mods. man kan få av sånne eksperiment! Viss du sku ønske d da.. stå på Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 En annen løsning: SCSI-disker i eget kabinett (med power), En eller to-kanals SCSI-kort i din PC. Eneste ulempe: PRIS. Jeg har ikke regnet på det, men mye plass på SCSI blir jo fort dyrt. Spesialskap for SCSI-disker med power er vel heller ikke billig - ikke typisk produkt for privatmarkedet... Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Jeg tror jeg har sett et kabinett som du ville ha en eller anne gang her på forumet. Men dette var jo på casemods sidene.. Tror det var i fjor Hveit du hvem det var, har u noen bilder av den et sted? Er lit usikker på hvordan jeg skal få til feste mellom de to kabinetta. Ikke det at jeg har starta på de, bare tenker lit fram i tid, planleging. Kanskje i sommer, høst, eller senere. Nei jeg husker dessverre ikke hvem det var. Jeg hadde likt å sett det en gang til (hadde også planer å få bygge meg et sånnt) Det er ganske praktisk også hvis du skal på LAN så sliper du å dra med 2 datamaskiner og kanskje 2 skjermer istedenfor å ha alt inne i en boks. Skjermene kobler du til slik at du kan velge hvilken maskin du vil ha skjermen "på"! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå