Jakob Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hei. Har mekka sammen en side, og bestemte meg for å konvertere til XHTML. Kopierte inn doctypen og fulgte w3 validatoren og w3schools tutorials for å konvertere. Alt valideres, men visningen er gal. Og jeg vet ikke hva som er feil... Har gått gjennom både CSS koden og HTML koden flere ganger, så det må være noe jeg ikke har oppdaget, eller noe jeg ikke kan enda. XHTML versjon HTML versjon(funker fint) Jeg har virkelig ikke peiling... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 finnes ikke forskjell på de to... Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 finnes ikke forskjell på de to... Uhm. Beklager, har kun kommet så langt at jeg har optimert det for IE enda. Skal ta de andre browserne når jeg har fått til XHTML'en... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 ta det i motsatt rekkefølge du... lettere sånn Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Ok. Need help!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Følg standarden fra w3.org når du skriver kode, så finpusser du til validation er ok, så lager du den litt IE-optimalisert, så finpusser du til validation er ok... ^min metode Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Har jo optimert den for IE, men ikke for Opera enda... Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Det han mener..... IE tar hvilken som helst kode og gjør det om til webside Uansett hva du skriver så godtar IE det(nesten iallefall) De andre browserne er mye strengere på koden. Så derfor er det best å optimalisere siden for dem først..... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Det han mener..... IE tar hvilken som helst kode og gjør det om til webside Uansett hva du skriver så godtar IE det(nesten iallefall) De andre browserne er mye strengere på koden. Så derfor er det best å optimalisere siden for dem først..... IE tar nesten all riktig kode, og ødelegger den... IE følger bare egne standarder, og overlever bare på lilleBills nesten-monopol... Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Det han mener..... IE tar hvilken som helst kode og gjør det om til webside Uansett hva du skriver så godtar IE det(nesten iallefall) De andre browserne er mye strengere på koden. Så derfor er det best å optimalisere siden for dem først..... IE tar nesten all riktig kode, og ødelegger den... IE følger bare egne standarder, og overlever bare på lilleBills nesten-monopol... Meg du er sur ppå der eller? For jeg er enig/jeg vet. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) hmm, nei ... sint på IE, men det hjelper trådstarter lite... no offence mot deg, big offence mot IE Endret 31. mars 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Etter et kjapt overblikk av koden ser det ut til å være xhtml validerbart. Men ville nok heller fått fiksa siden sånn at den funker for andre enn de med ie først. Bruker mozilla og der er det problemer med plasseringen på ting. Anbefaler deg ikke å utvikle mot ie, da en kode som funker i en annen browser som opera/mozilla vil funke i ie og, bare se litt annerledes ut kanskje. Lenke til kommentar
enden Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Hva var problemet her egentlig? Denne tråden ble jo så sporet av at jeg kom helt ut av det *klø seg på triggerfingern, men bestemme seg for putt'n i lomma* Du har kode som endelig validerer, men den ser ikke ut helt som du vil i netlesere? Vel, da finner du ut hva som er galt ved å prøve og feile litt og så retter du dette Eller har du kommet til det stadiet hvor du rett og slett ikke finner feilen? Du har tydeligvis et problem med luft mellom header og main * feil i marginer/padding? * noe i HTML koden som lager mellomrommet? Lek deg litt og se hva som skjer Du har en div eller noe som ligger for langt til venstre i main * absolutt posisjonering? * feil i marginer/padding? Sett en ramme på elementet og flytt litt på det for å se hva som skjer Dette er bare et par tips uten å ha sett på koden din. Stikkordet er prøve og feile - sånn blir man flink. Endret 31. mars 2004 av enden Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Hva var problemet her egentlig? Denne tråden ble jo så sporet av at jeg kom helt ut av det *klø seg på triggerfingern, men bestemme seg for putt'n i lomma* Du har kode som endelig validerer, men den ser ikke ut helt som du vil i netlesere? Vel, da finner du ut hva som er galt ved å prøve og feile litt og så retter du dette Eller har du kommet til det stadiet hvor du rett og slett ikke finner feilen? Du har tydeligvis et problem med luft mellom header og main * feil i marginer/padding? * noe i HTML koden som lager mellomrommet? Lek deg litt og se hva som skjer Du har en div eller noe som ligger for langt til venstre i main * absolutt posisjonering? * feil i marginer/padding? Sett en ramme på elementet og flytt litt på det for å se hva som skjer Dette er bare et par tips uten å ha sett på koden din. Stikkordet er prøve og feile - sånn blir man flink. Takk for det beste svaret hittil Har prøvd meg en del frem, men har ikke mye tid for tida, og nå er det påskeferie, så jeg får ikke tid før etter den.. Får jobbe på spreng i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå