Gå til innhold

Videoredigering i linux?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes Cinelerra. Det er fokusert på ganske store prosjekt da. Men tror det skal funke hjemme også.

(Jeg har ennå ikke fått testet videoredigering så mye ut PGA. den dumme laptopen min har en IEEE1394 port som ikke funker skikkelig. Idiotiske folk som har lagd den, og de vil ikke svare meg / gi meg en annen type heller).

Du har "Kino" som er utrolig enkelt og kan sammenlignes med Windows Movie maker.

Du har MainActor sitt program (eh, glemt navn). Jeg har en lisens på dette - men har enda ikke prøvd det (prosjektet er ikke open source og koster penger - i motsetning til de andre to)..

Ellers så er DV+Linux en drøm! Det er SÅ mye lettere å ta inn video med Linux enn hva det er i Windows. - Windows blir det ALLTID problemer med drivere o.l. - Du har mye større kontroll i Linux.

Nå skal det nevnes at videoredigering i Linux er nok mest for digre filmer som Ringenes Herre osv, der de kjøper enormt dyre programmer og kjører de oppå Linux. Finnes enda ingen program som virkelig kan måle seg med Avid DV til Linux. Men får håpe at litt Lobbying vil få dem til å lage en Linux versjon! (håpe :p)

-- Så i konklusjon, ja, det finnes og det funker. Men det er ikke helt ovenpå enda :) Om jeg noen gang får fikset laptopen kan jeg si noe mer med økt erfaring.

Lenke til kommentar

Nei, det er på Engelsk, og det står ingenting om programmene på selve siden. Du må lese på hver av sidene...

Dessuten sier den ikke noe om erfaringer. Så, din (nye) post var flere ganger mer unytting enn min post. Min sier bl.a. at det å ta inn video i Linux er lett som bare det osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...