Delvis Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Er det noen som har sett denne svært omtalte filmen? Den splitter kristenfolket, forbrytere får dårlig samvittighet og kryper til korset. Er i tvil om jeg skal gå på den. Er den realistisk laget ? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Personlig synes jeg den var skikkelig dårlig. Hva tenker du på med realistisk? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Personlig synes jeg den var skikkelig dårlig. Hva tenker du på med realistisk? Om det virket historisk riktig og ekte framstilt mener jeg (med alle detaljer etc) Endret 30. mars 2004 av groenn Lenke til kommentar
farke Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Om det virket historisk riktig og ekte framstilt mener jeg (med alle detaljer etc) Nå har jeg ikke sett filmen, men peronlig stiller jeg meg noget uforstående til Jesus presentert som en historisk figur. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) som film (kvalitetsmessig) er den ikke noe særlig. alle vet jo hvordan det ender, så det er ikke særlig spennende. mesteparten av handlinga går ut på at jesus blir torturert...ikke så veldig interessant mao. (og rimelig ensformig etterhvert) Endret 31. mars 2004 av Sondre^^ Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Om det virket historisk riktig og ekte framstilt mener jeg (med alle detaljer etc) Ja, det skulle jeg mene. Men jeg likte den ikke Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg skal se den og Peter Pan til fredag. Jeg har ikke store forventninger til den, men Peter Pan derimot... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Foreldrene mine sa den var bra. Men så er de religiøse da. Holder på å "kjøpe" den. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Om det virket historisk riktig og ekte framstilt mener jeg (med alle detaljer etc) Nå er det nå ingen som vet om Kristus egentlig fantes en gang da så om den er historisk riktig er egentlig vanskelig for oss som lever såpass lenge etter ham å si noe om Lenke til kommentar
Manx Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Det er en grei film og få med seg. Og du trenger jo ikke over-kristen for å se filmen. Er selv veldig ateist. Det er en del scener i filmen som er relativt blodige for å si det mildt (piske scenene), faktisk noe av det mest grafiske jeg har sett på veldig lenge. PS! Men det er bare en ting du ikke må tenke på når de spenner ham opp på korset og det er: Some things in life are bad They can really make you mad Other things just make you swear and curse When you're chewing on life's gristle Don't grumble, give a whistle And this'll help things turn out for the best... And...Always look on the bright side of life... Always looks on the light side of life... If life seems jolly rotten There's something you've forgotten And that's to laugh and smile and dance and sing When you're feeling in the dumps Don't be silly chumps Just purse your lips and whistle, that's the thing And...Always look on the bright side of life... Come on, Always look on the bright side of life... For life is quite absurd And death's the final word You must always face the curtain with a bow Forget about your sin, give the audience a grin Enjoy it, it's your last chance anyhow So always look on the bright side of death Just before you draw your terminal breath Life's a piece of shit When you look at it Life's a laugh and death's a joke, it's true You'll see it's all a show Keep 'em laughing as you go Just remember that the last laugh is on you And..Always look on the bright side of life... Always look on the right side of life... Come on guys, cheer up Always look on the bright side of life... Always look on the bright side of life... Worse things happen at sea, you know Always look on the bright side of life... I mean, what have you got to lose? You know, you come from nothing You're going back to nothing What have you lost? Nothing! Always look on the right side of life... Det var nesten sånn at jeg startet og plystre i kinosalen . Men du må jo huske at det bare er et eventyr... Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Om det virket historisk riktig og ekte framstilt mener jeg (med alle detaljer etc) Nå er det nå ingen som vet om Kristus egentlig fantes en gang da så om den er historisk riktig er egentlig vanskelig for oss som lever såpass lenge etter ham å si noe om Det er etterhvert ganske liten tvil om at Jesus levde. Man har ganske sikre historiske kilder som bekrefter dette. Om man tror på alt han foretok seg, er selvfølgelig en annen sak. Har sett Passion of Christ, og syntes den SOM FILM, var ganske bra. Jeg mener den er fullt på høyde med andre historiske filmer. Men den er jo ikke en actionspekket Hollywood-produksjon for å si det sånn. Om man ikke liker historiske filmer, kan man godt holde seg unna. Kan også nevne at jeg tror det holder å se den en gang. En film man bør få med seg, spør du meg, siden det har vært så mye diskusjon rundt den. Folk som blir kvalm av blod osv. bør også holde seg unna. Flåing, pisking og slag i 1 time i strekk er blant annet noe av inngrediensene.... Hadde neppe vært 15 års aldersgrense hvis Arnold spilte hovedrollen... Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 PS! Men det er bare en ting du ikke må tenke på når de spenner ham opp på korset og det er:(...) And...Always look on the bright side of life... Always looks on the light side of life... (...) Hehe... Er ikke noe Life of Brian nei.... Noe du ogs bør unngå er å se for deg Arnold henge der... I´ll be back! Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Jeg synes rett og slett filmen var kjedelig. Enkelte torturscener var unødvendig lange. Som folk har nevnt tidligere vet vi hvordan det ender. Ingen overraskelser der. Satt egentlig bare å venta på at de skulle spikre han opp, så jeg kunne gå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Elendig film. Mel Gibson tok i bruk tradisjonelle filmatiske virkemidler selv om historien var så til de grader annerledes. Man skal ikke være nødt til å finne på ting når man lager film om en slik historie. Det faktum at Mel Gibson gjorde det flere ganger, i tillegg til å filme filmen nesten utelukkende i høy fps, fikk meg til å le av hele sulamitten. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Er det noen som har sett denne svært omtalte filmen? Den splitter kristenfolket, forbrytere får dårlig samvittighet og kryper til korset. Er i tvil om jeg skal gå på den. Er den realistisk laget ? Den fikk jo en tidligere nynazist til å tilstå hans ugjerninger.... EDIT: Har ikke sett den selv, bare hørt mye bra om den... Også mye dårlig her da Endret 4. april 2004 av DigitaL BlasteR Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Er det noen som har sett denne svært omtalte filmen? Den splitter kristenfolket, forbrytere får dårlig samvittighet og kryper til korset. Er i tvil om jeg skal gå på den. Er den realistisk laget ? Kan du ikke heller bare dra å se den selv da? Alle har forskellige meninger om sånt. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Er det noen som har sett denne svært omtalte filmen? Den splitter kristenfolket, forbrytere får dårlig samvittighet og kryper til korset. Er i tvil om jeg skal gå på den. Er den realistisk laget ? Kan du ikke heller bare dra å se den selv da? Alle har forskellige meninger om sånt. Jo, kan jo det selvfølgelig. Men er i tvil om det vil være riktig. Går ikke på en slik film for underholdningens skyld. Så jeg kan tenke meg å ha en ide om den er rett eller vranglærende først Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Det er en grei film og få med seg. Og du trenger jo ikke over-kristen for å se filmen. Er selv veldig ateist. Det er en del scener i filmen som er relativt blodige for å si det mildt (piske scenene), faktisk noe av det mest grafiske jeg har sett på veldig lenge. PS! Men det er bare en ting du ikke må tenke på når de spenner ham opp på korset og det er: Some things in life are bad They can really make you mad Other things just make you swear and curse When you're chewing on life's gristle Don't grumble, give a whistle And this'll help things turn out for the best... And...Always look on the bright side of life... Always looks on the light side of life... (...) Worse things happen at sea, you know Always look on the bright side of life... I mean, what have you got to lose? You know, you come from nothing You're going back to nothing What have you lost? Nothing! Always look on the right side of life... Det var nesten sånn at jeg startet og plystre i kinosalen . Men du må jo huske at det bare er et eventyr... Hahaha, jeg tenkte akkurat det samme! Hold på å få krupp Piskescenen er litt vel realistisk, ikkenoe behagelig å se på! *auch* Ellers er filmen så som så, ingen liker jesus, hverken nå eller for to tusen år siden. Jødene syns dem blir fremstilt veldig negativt og som blodtørstige i filmen, et par uker etterpå henretter de en lam mann i rullestol med raketter fra et helikopter og dreper en håndfull folk. Lenge leve hamas Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Jo, kan jo det selvfølgelig. Men er i tvil om det vil være riktig. Går ikke på en slik film for underholdningens skyld. Så jeg kan tenke meg å ha en ide om den er rett eller vranglærende først Den er jo selvfølgelig veldig katolsk. Og ikke noe filmatisk mesterverk akkurat, selv om den holder en grei standard. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Så det er altså splatter-versjonen av Jesus' siste dager? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå