Diablito2k Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 jeg bruker jo en dremel kopi som de solgte på biltema for lenge siden. tror jeg har hatt den i 5 år eller.no. den er litt lengre og tynnere enn en orginal dremmel (kanskje derfor?) Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Nei nei, mente min dremmel. 7 år gammel sak, med en håpløs trinnregulering. Får "kjøpe" ny snart. (Kremt "låne" fra jobben) Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 (endret) jeg har etter litt tenking funnet ut at jeg dropper det orginale 'silentwood' prosjektet, dessverre. men... siden jeg er så ...... lei av støyen fra pc'en, skal jeg nå lage en boks som jeg isolerer og setter hele maskinen inni. med da smarte støyfeller til in og ut takene til luft. så det blir nesten silentwood. kommer forhåpentligvis med skisser i dag eller i morgen.. håper dette ikke skuffer alt for mange, men jeg har tenkt mye på det, og det vil ikke bli praktisk å bygge et slikt kabinett. -diablito- Endret 19. april 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Luv Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Bah! Det var jo et genialt prosjekt. Men men, det går ikke alltid den vegen man ønsker. Lykke til med neste prosjekt! Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 her er ideen min om 'Silentwood, the Encloser' hovedsaklig er det ei kasse som jeg setter kabinettet inni. og isolerer det med matter eller.no noen meninger ? ps, er det encloser eller enclosure ? husk, det er reply's som gjør en worklog. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 om jeg hadde sett bildene, hadde jeg sikkert sagt = peeeent, men desverre, bildene funker ikke Balle Lenke til kommentar
cc Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 @ballemann: Bare å fjerne litt av url'en, så finner man fort bildene... rettere sagt, her: http://www.home.no/kristianberg/privar/Silentwood2/ @Diabolito2k: Det heter "enclosure", men satt i sammenhengen "Silentwood, the encloser", blir det nesten rett. Da omtaler du Silentwood som en som lukker inn. "Silentwood, the enclosure" ville bety "Silentwood, innlukkingen". Er ikke helt sikker på hvilken av dem du ønsker, men nå er det kanskje litt lettere å finne ut av det? (Husk å endre signaturen din også, da ) Ser jo ut som et helt ålreit prosjekt. Er ikke helt med på hvorfor du vil putte Chieftech'n inni der, kan du ikke ha doble vegger isteden, og kutte ut så mye av kabinettet som mulig? Det demper vel støyen like godt? Du tenker kanskje å ha muligheten til å ta hele kassa ut for å dra på lan, og la treverket stå igjen? Da er det jo en god løsning. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Snufs, så bildene i går.. Savner den gamle modellen. Syns du kunne ha fortsatt på den. Dørene skulle vel ikke være grunnen eller? Endret 20. april 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 trodde ingen brydde seg om silenwood, så derfor flyttet jeg bildene. uansett, planene var å lage en boks som jeg satte maskinen inni, og hadde mulighet for å ta den ut for lan e.l. skal rette på bildene nå Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hvorfor ikke bare ta med hele kassen, ikke ta kabinettet utav, og bygge på diverse gadgets som er praktiske for LAN... Kommer ikke på noen i farten Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hvorfor ikke bare ta med hele kassen, ikke ta kabinettet utav, og bygge på diverse gadgets som er praktiske for LAN... Kommer ikke på noen i farten -Koppholder -enda en koppholder -Flaske holder -Askebeger for den som trenger det osv osv Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 hehe. selve trekasse veier ca 10kg, koplett med vegger osv + et chieftec som veier 30kr eller.no med andre ord TUNGT! kanskje et annet prosjekt Lenke til kommentar
Luv Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) hehe. selve trekasse veier ca 10kg, koplett med vegger osv + et chieftec som veier 30kr eller.no med andre ord TUNGT! kanskje et annet prosjekt Jah, 30 kr veger ekstremt mye nå til dags! Endret 20. april 2004 av dD. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 ja. for mye. Lenke til kommentar
Mouse Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 sysns det var litt synd at du droppa orginalen. virka som om du egentlig begynte å nerme deg et ferdig produkt. Boksen ser ut til å bli bra, men hvet ikke helt om den blir seendes litt kjedelig ut kanskje. Hvordan graverte du foresten ut den logoen. Er nok omtrent akkurat no sånt jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 her er ideen min om 'Silentwood, the Encloser' hovedsaklig er det ei kasse som jeg setter kabinettet inni. og isolerer det med matter eller.no noen meninger ? ps, er det encloser eller enclosure ? husk, det er reply's som gjør en worklog. Jeg har har litt kommentarer, jeg : Lag en skikkelig lydfelle på inn- og uttak Gjør dette ved å lage en kanal bakfra i over- og underkant med en vifte innerst. Da skal det bli ganske stille. Bruk 120mm vifter, så blir det bra! Ved bruk av lydfeller vil du fjerne direkte luftlinjekontakt til støykilden, noe som kan dempe/fjerne mekanisk viftelyd/-sus. Har tenkt på dette ved flere anledninger som et alternativ til det jeg har hå Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 takker.. har tenkt litt på det selv også bare så det er sagt, jeg har ikke vraket den orginale silentwood. den står i kjelleren og jeg lurer på om jeg skal fortsette med den.. hvis jeg fortsetter med den, får dere vite det Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Synd med den gamle silentwood... kunne blitt bra. Men du har vel grunder til å ikke lage den ferdig, så lykke til med den nye. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 jeg sitter å tenker å funderer.. tror jeg kommer til å fortsette med den orginale silentwood kan noen med erfaring si hvor mange grader mer i systemet det er snakk om med å plassere en radiator i toppen av kabinettet.. ps. please få litt mer i denne tråden.. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Jippi.. Tja, noen grader ekstra blir det vel, men det spørs helt om du lager et eget avluftingsystem eller ikke. Akkurat hvor mange grader forskjell det ble hos meg, kontra bunnen husker jeg ikke, men et par ble det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå