Eidos_ Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hei alle sammen, Jeg har nettopp installert windows på nytt. Var innom en side som hadde noen popups og greier. Etter det ble det installert bl.a. en "toolbar". Uninstallerte disse, og startet på nytt. Da var min startside byttet om på. Nytter ikke hvor mye jeg forandrer, for hver gang windows starter opp på nytt, så kommer samme side! Når jeg går inn i "regedit" eller "msconfig" lukker de seg automatisk etter kort tid! Så alt i alt har jeg to problemer; *automatisk lukking av msconfig og regedit *ny startside hver gang win startes Har prøvd adaware og spybot etter tips, men problemene har ikke blitt borte. Noen som kan hjelpe meg? MVH, Bård Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Anbefaler at du kjører virusprogramvare og spyware remover program for å bli kvitt sølet først. Det er relativt mange tråder her på forumet om virus/spyware fjerning, du får se på dem. Hvis du fortsatt har problemer med startsiden etter det, kan du jo kikke litt på denne tråden som viser hvordan du kan fikse det. Lenke til kommentar
Eidos_ Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Nå har jeg installert Norton Antivirus. Men når jeg skal ta en scan, lukkes bare programmet, akkurat som regedit og command. Etterhvert kommer et vindu opp som sier "Systemet Avsluttes". Jeg har fått blaster viruset. Lastet ned blaster fix som jeg fant link til på dette forumet, men programmet kunne ikke installeres fra windows. Måtte ta en omstart i kommand, for å installere det. Problemet med at programmer lukkes er ikke løst selv om! Jeg kan ikke scanne for virus grunnet at Norton lukkes automatisk! msblast som lå under /system32 er fjernet, men ikke noe hjalp! Trenger fryktelig mye hjelp her! Tusen takk for hjelpen så langt!!! Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Du kan jo prøve Trend Micro sin gratis virusscanner på nettet for å se om den kan hjelpe. Det finnes også en del tråder med linker til free-ware virusscannere. Last også ned Ad Aware som fjerner noen (ikke alt) spy-ware. (Var de to jeg har i huet ) Lenke til kommentar
Eidos_ Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Jeg har nå scannet PC'en med Trend Micro, hvor han fant ei fil msblast som han rensket. Videre brukte jeg adaware for å scanne. Der fant han (etter å ha oppdatert programmet) masse lugubre filer, som jeg fjernet. Problemet har en vond tendens til å sitte igjen!! Hva kan da være problemet? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Du har prøvd å legge inn SP1 på nytt? Jeg hadde de samme symptomene en gang, men det var på en pc som var nokså herpa da. Det gikk mange måneder med installering/avinstallering av alle slags programmer jeg fant på internett før den ble slik. Jeg skal glatt inrømme at det var mer eller mindre min egen feil. Det var ikke noe virus, spyware e.l. som jeg kunne finne så det hele endte med en re-installasjon. Dette var neppe det svaret du ville høre, men jeg klarte bare ikke å reparere den installasjonen. Håper du slipper det da. Good luck! Lenke til kommentar
Eidos_ Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Såvidt jeg vet fungerer maskinen utmerket. Det er en temmelig ny maskin, P4 2.233Ghz med en litt eldre harddisk. Jeg er klar over at programmer kan slå seg automatisk av hvis prosessoren er for varm osv. pga. overklokking... Men nå lukker bare bestemte programmer seg, som norton og regedit! Vil problemet bli løst ved en ev. formatering, kan jeg selvsagt gjøre det... Takk for hjelpen så langt! Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Formatering og reinstallering vil ikke løse problemet, men da unngår du iallefall det hvis det skyldes en korrupt installasjon. Er det hardware-feil så vil vel problemene dukke opp igjen etterpå uansett. For meg personlig er reinstallasjon en siste utvei, men har man prøvd alt og det ikke virker så kan man enten leve med det eller installere på nytt slik jeg ser det. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Stikk innom her [LINK] og se om noen av programmene her kan hjelpe. Mvh Meg. Lenke til kommentar
Eidos_ Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Takk for linken MadDog. Det ene programmet fjernet den med startsiden, og et annet fjernet noe i registret som var litt uklart. Problemet med at programmet lukker seg er i allefall enda... Lenke til kommentar
Eidos_ Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Står på noen sider at jeg skal sette på det innebygde firewallsystemet i XP, men det står at "WMI-informasjonen kan være skadet"... Da er jeg like langt! Hvis jeg formaterer hele harddisken, vil ikke problemet forsvinne? Lenke til kommentar
Dator Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hei Det er vel sansynelig at problemet blir løst hvis du reinstaller windows, og siden du akkuratt har gjort det kan det jo være greit og gjøre det nå før du har installert alt av programmer. Du kan jo eventuelt se på norton sine sider om det er definert noen lumske programmer som har den efekten du beskriver de har jo en database... Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 jeg bruker spybot s and d og ad-aware, de funker selv om spybot er litt for ivrig, vil slette 60 av mine registernøkler som jeg tror er helt greie... Lenke til kommentar
Eidos_ Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Jeg ville bare si at etter reinstallasjonen jeg gjorde i går, fungerer alt som det skal! Takk for hjelpen alle sammen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå