Gå til innhold

AMD 64 spill pc

Anbefalte innlegg

Min første post, :cry: well here we go...

Lenge hatt intel/Nvidia, synes det er på tide å prøve noe annet.

Håper jeg har klart å sette sammen et bra system. Har 'stjelt' mye fra andre innlegg her på forumet.

Fra Komplett:

-AMD 64 3000+ 2,0 ghz, Socket 754, 512 cache, Boxed, 2050,-

-Asus K8V SE deluxe HK, socket 754, k8T800, ata/sata, gblan, atx, raid, 1346,-

-WD Raptor 74 GB s-ata 10000 rpm 8mb cache, 1995,-

-Seagate Barracuda 7200, 160 GB s-ata 8mb cache, 7200 rpm, 1095,-

-NEC dvd-brenner nd-2500a bulk, 895,-

-PowerColor Radeon 9800PRO, 128mb, retail, 2179,-

-Corsair XMS3200LL ddr-dimm 512mb pc3200 * 2 a 1415,- 2830,-

-Sony floppy 137,-

Sum 12527,-

Fra Microplex:

-Lian Li MidiTower PC 6070A, 1995,-

-Fortron/source, 350W, atx12v, fsp35060pn, 595,-

Sum 2590,-

Totalt 15117.-

Alt. grafikk-kort: Sapphire Radeon atlantis pro 128 mb, ultimate edition, 2725,- Mindre støy?

Skal ikke oc. Trenger ikke skjerm, tastatur, mus.

Noe jeg har oversett, eller som ikke passer ihop?

Innspill, forslag, forbedringer mottas!

Endret av Player 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, er klar over at det er mye nytt på gang snart, -kanskje :D

Men er lei av å vente, sitter med en håpløs gammel pc nå.

Ser at komplett har denne minnebrikken på lager også, bare 1 da, men men:

Corsair xms3200 ddr-dimm 1024 mb til 2795,- Bedre med den enn de 2 på 512 mb jeg satte opp?

Og siden dette blir den første pc'en jeg bygger helt selv, lurer jeg litt på dette med kabler. Hva følger ev. med og hva må jeg kjøpe? Ingen gode databutikker rundt hjørnet her jeg bor, så det er ikke så lett å stikke innom og plukke opp det jeg måtte mangle. Har ikke sett noen innlegg rundt dette med kabler, btw, så bare pek meg i riktig retning hvis det har vært diskutert før.

Hmm, så ult. edition er helt vifteløst? Litt dyrt kanskje...

Lenke til kommentar
Min første post, :cry: well here we go...

Lenge hatt intel/Nvidia, synes det er på tide å prøve noe annet.

Håper jeg har klart å sette sammen et bra system. Har 'stjelt' mye fra andre innlegg her på forumet.

[..snip..]

Alt. grafikk-kort: Sapphire Radeon atlantis pro 128 mb, ultimate edition, 2725,- Mindre støy?

Skal ikke oc. Trenger ikke skjerm, tastatur, mus.

Noe jeg har oversett, eller som ikke passer ihop?

Innspill, forslag, forbedringer mottas!

Meget bra oppsett det der ja og vil nok fungere helt utmerket sammen :yes:

Når det gjelder skjermkort så er "ultimate edition" helt lydløs siden den bare bruker kjøleribbe med heatpipe.

Lenke til kommentar
Ser at komplett har denne minnebrikken på lager også, bare 1 da, men men:

Corsair xms3200 ddr-dimm 1024 mb til 2795,- Bedre med den enn de 2 på 512 mb jeg satte opp?

Nei, de 2 512MB minnebrikkene du satt opp har vesentlig lavere tilgangstider ('latency') bare se her:

http://www.corsairmemory.com/corsair/xms.html

Komplett selger forøvrig disse minnebrikkene i pakke med 2 stk. som er bittelitt rimeligere bare så det er nevnt:

Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200LL DIMMs

Vårt varenr.: 116120 / TWINX1024-3200LL

Tilgjengelighet: 50-99 stk på lager kr 2.816,-

Corsair 3200LL er noe av det beste minnet du kan ha til Athlon 64, liten tvil om det :thumbup:

Og siden dette blir den første pc'en jeg bygger helt selv, lurer jeg litt på dette med kabler. Hva følger ev. med og hva må jeg kjøpe? Ingen gode databutikker rundt hjørnet her jeg bor, så det er ikke så lett å stikke innom og plukke opp det jeg måtte mangle. Har ikke sett noen innlegg rundt dette med kabler, btw, så bare pek meg i riktig retning hvis det har vært diskutert før.

Det meste av det du trenger av kabler o.l. følger med hovedkort og kabinett og burde holde i første omgang. Jeg ville prøvd det først hadde jeg vært deg, så kan du heller bytte senere hvis du vil ha bedre.

Hmm, så ult. edition er helt vifteløst? Litt dyrt kanskje...

Ja, det er helt lydløst faktisk :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Tror ikke jeg trenger å fundere så mye mer på dette her jeg da. Snorreh, -overbevist meg ang. minne, hehe. Tar jaggu og bestiller det vifteløse kortet også, ikke SÅ stor prisforskjell! Deilig med en støykilde mindre.

Takker for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar

Den PC-en blir ikke akkurat det jeg kaller stillegående, men kan hende du blir fornøyd. Bl.a. er en Raptor veldig bråkete når den søker i forhold til gjennomsnittlige 7200 RPM disker. Har du tenkt på hvordan du skal støydempe den?

Håper du ikke skal sove i samme rom som maskina mens den går...

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Raptor disken ja... hadde ikke tenkt på å gjøre noe spesielt for å dempe den. Håpet faktisk at det støydempede kabinettet kunne være til hjelp der?

Skal ikke sove i samme rommet, så er ikke helt allergisk mot bråk (skulle hørt den pc'en jeg bruker nå, huff!). Men synes det er greit å kutte støy der det går uten at det blir for dyrt, ihvertfall.

Hvordan er det, bråker raptor'en infernalsk mye i forhold til 'vanlige' 7200 rpm disker?

Lenke til kommentar
Raptor disken ja... hadde ikke tenkt på å gjøre noe spesielt for å dempe den. Håpet faktisk at det støydempede kabinettet kunne være til hjelp der?

Skal ikke sove i samme rommet, så er ikke helt allergisk mot bråk (skulle hørt den pc'en jeg bruker nå, huff!). Men synes det er greit å kutte støy der det går uten at det blir for dyrt, ihvertfall.

Hvordan er det, bråker raptor'en infernalsk mye i forhold til 'vanlige' 7200 rpm disker?

Jeg har en slik disk og du hører den ikke utenom når den leser eller skriver, og jeg vil tro at kabinettet vil absorbere mesteparten av støyen uansett. For en sammenligning av støyforholdet mot andre disker så sjekk dette:

http://www.storagereview.com/articles/2004...6WD740GD_6.html

"Subjectively speaking, the WD740GD's idle noise remains virtually identical to the beta drive's- that is, whisper quiet. The Raptor competes with 7200 RPM and even 5400 RPM drives as one of the quietest drives ever.

In the WD740GD preview article, I stated that "Despite the powerful actuator necessary to deliver sub-9ms access times, the WD740GD's seek noises remain impressively muted. Even with a full random seek test running, the Raptor's noise weighs in only slightly audible over our testbed's Antec PP412X power supply and retail P4 heatsink fan."

After subsequently living with the drive for two months in my own personal system, however, I have to retract the statement. When the drive is fairly busy, seek noises are distinctly audible over my machine's power supply and CPU fans and are similar to the noises generated by that of 10k RPM SCSI devices. Personally, such sounds don't bother me; indeed, like many others, I prefer to hear my drive when its actively retrieving data. Those who do not, however, should keep in mind that the drive's actuator is a bit louder than that of today's 7200 RPM ATA drives."

Lenke til kommentar

Kjempegreier!

Trodde vel egentlig ikke at Raptoren var så ille, men greit å høre det fra en som har den. :thumbup:

When the drive is fairly busy, seek noises are distinctly audible over my machine's power supply and CPU fans and are similar to the noises generated by that of 10k RPM SCSI devices.

Leste akkurat en test av kabinettet (!), kan jo håpe det demper litt av den støyen der.

Men spiller mindre rolle uansett, forlanger ikke at pc'n skal være helt stille heller.

Lenke til kommentar

Mange, inkludert meg, synes en vanlig 7200 RPM disk er bråkete når den er skrudd fast på tradisjonelt vis. Raptor er tydeligvis verre.

Når det gjelder det støydempede kabinettet, kan jeg si på forhånd at det vil ha minimal effekt på Raptorens knatring. Støydempemattene er kun 2 mm tjukke, og det er ingen spesielle vibrasjonsdempende fester for diskene.

I det hele tatt gir ikke Lian Li PC6070 noe særlig støydemping for prisen. Men det ser jo stilrent og flott ut da.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...