Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sjekk denne Golfen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm ta bilde av bilen til Kolegaen min over påske :D

 

2000 Mod

GTI Turbo Bremmset til 225 Gamp på hjulene uten nos, med Nos ca 75 hester til :D stylet + senket

Casper sin?

Var akkurat det jeg lurte på og.. i såfall finnes det noe bilder av den i vwaudi klubb forumet ;>

 

Magnus

Lenke til kommentar
den bilen var stilig! stilig med de lysene!

enig :thumbup:

 

men den siste var knasje litt overkill :roll:

Nå er det den kjente Dahlbäck Golf'en, og jeg tror ikke han "styler" den for å gjøre den pen, heller optimal.

 

Stor vinge, ja, nødvendig... klart man må ha god downforce når man kjører en liten Golf med 600 - 900hk, avhengig av ladetrykket.

Lenke til kommentar
Stor vinge, ja, nødvendig... klart man må ha god downforce når man kjører en liten Golf med 600 - 900hk, avhengig av ladetrykket.

Hestekrefter har ingenting med downforce og gjøre da, trenger ikke stor vinge for å ha 900 hester...Trenger ikke vinge i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Stor vinge, ja, nødvendig... klart man må ha god downforce når man kjører en liten Golf med 600 - 900hk, avhengig av ladetrykket.

Hestekrefter har ingenting med downforce og gjøre da, trenger ikke stor vinge for å ha 900 hester...Trenger ikke vinge i det hele tatt.

Men ut ifra hvor mange hester den har så kan man legge sammen 2 og 2 (som forresten er 4) å får da at bilen går ganske fort rett fram og i svinger...

da trenger man downforce for å holde seg på veien.. :)

Lenke til kommentar

Takk, du sa det for meg.

 

bjaa: Hvorfor tror du f.eks LeMans bilene har GEDIGNE vinger?

Jo, fordi de går FORT, og ved den minste ujevnhet i bakken kan det gå på trynet. Men fordi vingen gir downforce, eller marktrykk på godt norsk, holder de seg på veien.

 

Har nok av eksempler på at dette stemmer.

Lenke til kommentar
bjaa: Hvorfor tror du f.eks LeMans bilene har GEDIGNE vinger?

Jo, fordi de går FORT, og ved den minste ujevnhet i bakken kan det gå på trynet. Men fordi vingen gir downforce, eller marktrykk på godt norsk, holder de seg på veien.

Såklart vet jeg det.

 

Men når han sier at bilen trenger god downforce fordi den har mange hester, så er det feil. Skal man kjøre FORT så trenger man nok god downforce.

 

Se for eksempel på Granadaen med BOSS motor, den har flere hester enn du klarer å telle, og har den noen stor spoiler?

Lenke til kommentar
bjaa: Hvorfor tror du f.eks LeMans bilene har GEDIGNE vinger?

Jo, fordi de går FORT, og ved den minste ujevnhet i bakken kan det gå på trynet. Men fordi vingen gir downforce, eller marktrykk på godt norsk, holder de seg på veien.

Såklart vet jeg det.

 

Men når han sier at bilen trenger god downforce fordi den har mange hester, så er det feil. Skal man kjøre FORT så trenger man nok god downforce.

 

Se for eksempel på Granadaen med BOSS motor, den har flere hester enn du klarer å telle, og har den noen stor spoiler?

Jeg klarer nok å telle til 1300... og 1700 (med NOS).

Nå veier granadaen litt mer enn Golfen da. Hans (Mr. Dahlbäck selv ja), sa at den veide ca. 600kg sist.

 

Såklart trenger du ikke god downforce jo høyere effekt du har, men alle her vet at han ikke snegler seg i 60km/t langs langsiden på rudskogen.

Lenke til kommentar

@Tomzern; leste du i det hele tatt noe av det over? ;)

Står nemlig akkurat det samme som du skrev der, og jeg tror knapt nok at noen i bilmiljøet har gått glipp av den golfen.

 

Men det virker som veldig mange gikk glipp av at den fikk motorras i høst :roll:

Så blir jo spennende å se om den går kommende sesong. Dessuten var det vel faktisk 1030hk han skrøt av i en periode ;)

 

 

Magnus

Lenke til kommentar

Sikkert drømmebil for fjortiser som ikke har kjørt bil. Men Golf er en undermotorisert myk handlevogn. Hvis man har kjørt endel biler innser man veldig fort at Golf er noe av det tristeste som er å skaffe. Dessuten er gnagere ufattelig kjedelig å kjøre, det er jo bare enten hjulspinn eller understyring. VAG har jo enda ikke skjønt dette med vektfordeling.

Lenke til kommentar
Sikkert drømmebil for fjortiser som ikke har kjørt bil. Men Golf er en undermotorisert myk handlevogn. Hvis man har kjørt endel biler innser man veldig fort at Golf er noe av det tristeste som er å skaffe. Dessuten er gnagere ufattelig kjedelig å kjøre, det er jo bare enten hjulspinn eller understyring. VAG har jo enda ikke skjønt dette med vektfordeling.

men igjen det er jo det bilen er bygget for, komme seg fra a til å uten noen kromspring, skjønner ikke hvorfor alle syns den er så fet, hvertfall ikke så fet å kjøre. :ermm: Når den i tilegg ikke er verdens beste på vinterføre så fatter jeg ikke hvorfor den selger så bra.

 

og dere som diskuterer downforce, det er GRISElett å få en bil til å gå sinnsykt fort rett fram, sleng inn noen svinger og biler som er bygget for å kjøre fort vil parkere alle konkurentene som omtrent er bygget som drag biler.

 

Et eksempel man har her er topgear for to uker siden, om man skal tro testen av evo og sti, evoen var RASKERE enn Murcialago(sikkert feil skrevet) på bane..

 

Så å bruke bøttevis av spenn på en golf :no:..., finn på noe bedre.

Lenke til kommentar
Sikkert drømmebil for fjortiser som ikke har kjørt bil. Men Golf er en undermotorisert myk handlevogn. Hvis man har kjørt endel biler innser man veldig fort at Golf er noe av det tristeste som er å skaffe. Dessuten er gnagere ufattelig kjedelig å kjøre, det er jo bare enten hjulspinn eller understyring. VAG har jo enda ikke skjønt dette med vektfordeling.

Veel, golfen er faktisk ganske god å kjøre, og det er en god vinterbil sett på hva som totalt finnes på markedet. Å si at den er undermotorisert, sier vel også sitt, med tanke på at den finnes i gti utgave på 180hk, eller en RÅ tdi pd 130hk utgave som begge to går veldig bra!

 

Kan vel også nevne at jeg har kjørt Bora 1.8T (som er VELDIG mye likt golfen)med 300hk i, uten at det var nevneverdig mye hjulspinn.. Synes ikke det var noe nevneverdig med understyring heller, dog noe er det jo. - Men det er det på de aller fleste biler.

 

Så synes kanskje du bør revurdere hele uttalelsen din om VAG. Mye tyder på at DU ikke har kjørt noe av dem så...

 

 

Men siden du har så vanvittig god peiling, så kan jo du få nevne noen biler du mener er bedre da :) Få høre tingene fra en "xpert" .... :p

 

 

 

Magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...