Gå til innhold

Går det bra å bytte mellom TDK og Panasonic DV kas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har TRV-355E noe som ligner på ditt. Har hatt den i 1,5år og viste ikke om disse smøring greia derfår brukte jeg forskjelige kaseter.

Mest så brukte jeg Sony sine og TDK, alt e like fint som før så jeg tviler på at det skader noe.

Lenke til kommentar

Jeg tror det går greit å skifte så lenge du bruker et par dv-bånd av samme merket hver gang du skifter. MEN det du IKKE må gjøre er å mikse Panasonic-bånd med Sony-bånd. Disse to bruker noen forskjellige stoffer på båndene som, når mikset, gir et slags klister. Jeg selv har opplevd store dropouts etter å ha filmet en kassett fra Panasonic etter kanskje 10 Sony-taper. Jeg bruker et TRV900 (6 år gammal modell) så KANSKJE har dette blitt forbedret siden da. Jeg veit ikke, men har altså opplevd store problemer med miksing av Panasonic-media og Sony-media.

Leste at en Sony-mann skrev på et forum at Sony-kassetter går til Sony-kamera og Panasonic-kassetter går til Panasonic-kamera... Så enkelt som det.....

TDK er vel en plass midt i mellom og jeg har aldri hørt om noen som har problemer med dem.

Maxell er fremdeles kongen på haugen likevel. (kan overskrives et par ganger fler enn Sony- og Pana-taper, tror jeg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...