kloppen Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Har et Sony TRV33 og har lest at en ikke skal bytte mellom forskjellige merker på DV kassettene pga smøremiddel. Går det bra å bruke TDK og Panasonic om en annen? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Har ikke hørt at det skal være noe stort problem. Har imidlertid hørt at det kan være problemer å bytte hvis du i lengre tid har brukt Sony kassetter. Det er imidlertid ubekreftede rykter. Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Jeg har TRV-355E noe som ligner på ditt. Har hatt den i 1,5år og viste ikke om disse smøring greia derfår brukte jeg forskjelige kaseter. Mest så brukte jeg Sony sine og TDK, alt e like fint som før så jeg tviler på at det skader noe. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Jeg tror det går greit å skifte så lenge du bruker et par dv-bånd av samme merket hver gang du skifter. MEN det du IKKE må gjøre er å mikse Panasonic-bånd med Sony-bånd. Disse to bruker noen forskjellige stoffer på båndene som, når mikset, gir et slags klister. Jeg selv har opplevd store dropouts etter å ha filmet en kassett fra Panasonic etter kanskje 10 Sony-taper. Jeg bruker et TRV900 (6 år gammal modell) så KANSKJE har dette blitt forbedret siden da. Jeg veit ikke, men har altså opplevd store problemer med miksing av Panasonic-media og Sony-media. Leste at en Sony-mann skrev på et forum at Sony-kassetter går til Sony-kamera og Panasonic-kassetter går til Panasonic-kamera... Så enkelt som det..... TDK er vel en plass midt i mellom og jeg har aldri hørt om noen som har problemer med dem. Maxell er fremdeles kongen på haugen likevel. (kan overskrives et par ganger fler enn Sony- og Pana-taper, tror jeg). Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 TDK taper sier mange at det er mye "shit" på, og du må rense ofte... Har brukt Panasonic og andre merker siden januar og har ikke fått beskjed at jeg må rense kamera... Vet ikke, men jeg ville egentlig holdt meg borte fra TDK.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 TDK har ikke ry på seg for å ha de beste kassettene uansett, verken når det gjelder kvalitet eller stabilitet. Panasonic og Sony er bra, men kanskje ikke så lurt å "mikse og trikse" mellom de to merkene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå