fondus Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Hei Jeg har TerraTec Tv-card. Bruker standard programvare som følger med. Når jeg skal capture(ta opp) er det to problemer: 1. Ingen lyd. Det kommer rett og slett ingen lyd når man prøver å ta opp. 2. For store filer. Jeg har regna ut at 10 sec tar omtrent 70 mb :sad: Er noen options med decodere som ligger på datan min (divx), men disse funker ikke. Kan noen hjelpe meg, ville det vert fint :smile: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 angående lyd: sjekk at du har lydkabelen i rett inngang (line-in f.x), og sjekk at du har valgt det samme i programmet. jeg har ATI kort og programmvare, så jeg vet ikke hvordan det fungerer hos deg, men jeg går ut i fra at det er mulig å velge codec til å ta opp med slik at du encoder filen direkte mens du tar opp... Lenke til kommentar
fondus Skrevet 28. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2002 Ja, lydkabelen står som vist i manual. jeg får lyd når jeg ser på, det er capturingen som ikke fær med seg lyden : Når det gjelder codecen, er jeg helt rådløs(omtrent like rådløs som med lyden:P) Lenke til kommentar
Snowey Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Normalt er det slik at du må krysse av i programmet du bruker til å grabbe video at du også skal ta opp lyd også (samt angi i hvilken kvalitet). Har du husket på å tillate opptak av lyd i windows ?(gå inn i mixeren til lydkortet ditt og se at det der er krysset av for line in). Dette er de to vanligste ting som jeg har erfart, når lydopptak ikke fungerer. Lykke til ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå