Gå til innhold

Test av HP Compaq nx7010


Anbefalte innlegg

Kan bare føye meg til rekken av fornøyte brukere av NX7010...

 

Kjøpte meg en Mac powerbook for en tid siden,solgte den etter en stund...og fant denne....helt topp til mine behov ihvertfall !

 

Min har flg.spes. : 1.6 Intel centrino M,60 gb. ,512 mb ram,ati 9200 /64mb og 15.4 " vxga med en oppløsning på 1280x800 ,DVD + brenner...

 

Maskinen er omtrent helt støyfri....og en sjelden gang når viften går,så er den omtrent ikke hørbar...

 

Pbèn som jeg hadde,avga ekstremt med varme...slik at det det var vondt når jeg hadde den liggende i fanget.....,denne avgir og varme,men langt unna det Macèn gjorde....

Batteritiden er oppgitt til 5 timer,men har til nå (ca. 3 uker) målt min til 4.5....ikke verst på en maskin med disse spesifikasjonene...

 

Har ikke testet den så mye til spill,men alt annet er ihvertfall helt suverent...inkl.film på DVD !

 

Og best av alt var prisen...jeg ga 11500 hos en som solgte denne over nett,uåpnet...,og tror den billigste nettbutikken tar litt i underkant av 15...

 

Denne er en snau cm tykkere enn pb,som målte ca.2.6,mens denne måler 35.9...,men virker utrolig lekker både åpen og lukket :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Absolutt konge test! Bare synd at HP ikke har litt raskere disk som standard, men dette hadde kanskje gått ut over støynivået? (raskere disk -> varmere -> mer viftestøy). Åssen syns du kvalitetsfølelsen var da? "Opplevd kvalitet" som de sier i bilverdenen  ;)

According to tomshardware.com, the difference between 4200 - 5400 and 7200 rpm, isn't noticeable.

 

That said - I can definitely hear my own 7200 rpm harddisk :/

 

 

I have had a NX7000 - I returned it after 14 days though.. here's why:

 

* whining/buzzing sound - very annoying in quiet places

* the screen wobbles/wiggles when you type on it

* (my) batterylife was only ~ 4 hours at light use

* harddisk was too slow.. I could even see the delay, when starting programs!

du sier at tomshardware sier at det ikke er noen forskjell på 4200, 5400 og 7200 rpm, kan du vise den testen?? du sier jo selv at hardisken var veldig treg...

 

Offtopic: hvorfor svarer du på engelsk forresten??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...