Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Messenger Service

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger da ikke laste ned no program for å slå av messenger servicen?

Gå til Administrative Tools på Control Panel, velg Services, bla ned til Messenger og dobbeltklikk på den. Velg deretter "Stop", og sett Startup type til Manual.

Men den at du i det hele tatt får slike messenger pop-ups, kan tyde på at du ikke er beskyttet mot internet på noen som helst måte. Slå på den innebygde firewallen i XP med en gang inntil du har skaffet deg noe annet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Du trenger da ikke laste ned no program for å slå av messenger servicen?

Gå til Administrative Tools på Control Panel, velg Services, bla ned til Messenger og dobbeltklikk på den.  Velg deretter "Stop", og sett Startup type til Manual.

Men den at du i det hele tatt får slike messenger pop-ups, kan tyde på at du ikke er beskyttet mot internet på noen som helst måte.  Slå på den innebygde firewallen i XP med en gang inntil du har skaffet deg noe annet.

Da skrur du ikke av Messenger nei, da skrur du av en helt annen tjeneste. Les på beskrivelsen av tjenesten, så står det SPESIFIKT at det IKKE er MSN Messenger du skrur av dersom du skrur av den servicen som heter messenger.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Skriv følgende i et kommandovindu, eller på run :

rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection C:\WINDOWS\INF\msmsgs.inf,blc.Remove,5

Så fjerner du hele stasen, en gang for alle.

Lenke til kommentar
messenger service er en utdatert funksjon som kan brukes til snusk og fanteri på din pc hvis du lar den være påskrudd.

Det er ikke det samme som msn messenger nei, men den er ikke i bruk.

Nåja. Messenger servicen er fortsatt flittig brukt i nettverksammenheng. Genialt å ha om du som administrator vil ha en beskjed om når noe ikke stemmer helt på serveren osv ;) Men for en vanlig slutt-bruker har den nok ikke så mye for seg nei.

Lenke til kommentar

rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection C:\WINDOWS\INF\msmsgs.inf,blc.Remove,5

Personlig mener jeg det er dumt å fjerne den helt. får plutselig brukt for den en dag. Men den bør ikke stå på når den ikke er i bruk da

Lenke til kommentar

Personlig mener jeg det er dumt å fjerne den helt. får plutselig brukt for den en dag. Men den bør ikke stå på når den ikke er i bruk da

Tar jeg feil nå - eller fjernet dette MS Messenger Programmet og ikke tjenesten/servicen "Messenger" ? :roll:

Lenke til kommentar
Da skrur du ikke av Messenger nei, da skrur du av en helt annen tjeneste. Les på beskrivelsen av tjenesten, så står det SPESIFIKT at det IKKE er MSN Messenger du skrur av dersom du skrur av den servicen som heter messenger.

Hvem har nevnt MSN Messenger?

Trådstarter her problemer med messenger pop-ups. For å bli kvitt det, kan man skru av messenger tjenesten. For å skru av denne, trenger man ikke å laste ned noe ekstrasoftware.

Lenke til kommentar

slike tråder har jeg sett her alt for mange ganger nå, og siden jeg lar meg lett irritere så må jeg kommentere. for å rydde opp litt her - du har tre vanlige varianter som heter "messenger", nemlig:

1. windows messenger - som ligger ferdig i windows som im-klient (instant messenger), ment for profesjonell bruk, men kan også brukes som "vanlig im"

2. msn messenger - en im-klient du laster ned, som har flere muligheter/stæsj enn windows messenger, men som gjør omtrent det samme.

3. messenger service i windows - som er en såkalt service/tjeneste og som bl.a. gjør at admin på et windowsnettverk kan sende ut systemmeldinger.

det er sistnevnte som trådstarter antageligvis har problemer med, denne blir ofte benyttet til å servere slitsomme meldinger fra systemet eller fra adware. hvis du ikke er på et (større) internt nettverk i en bedrift kan du trygt fjerne denne, da den er lite brukt per i dag. admin pleier vanligvis å sende mail, som fremstår som "tryggere" for brukere (høhø).

hvis du installerer msn messenger så trenger du høyst sannsynlig ikke windows messenger, de fungerer jo om hverandre - og da fjerner du sistnevnte. har opplevd at msn messenger og windows messenger har "krasjet" med hverandre når de er installert på samme maskin, og anbefaler derfor at én av dem fjernes.

men, for ordens skyld, fjerning av de ovennevnte messengerne kan gjøres på følgende måte, i rekkefølge etter ovenstående:

1. gå på start>run og skriv: rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection C:\WINDOWS\INF\msmsgs.inf,blc.Remove,5

ikke glem at den må fjernes fra alle profiler, man får automatisk beskjed ved første oppstart.

2. avinstaller på vanlig måte som et hvilket som helst program. gjerne via kontrollpanelet og "add/remove programs". se etter msn messenger og avinstaller.

3. gå på start>run og skriv cmd, opp popper et "dos-vindu" hvor du kun trenger å skrive net stop messenger - og dermed stopper du servicen. du kan også gå den "lange veien" via kontrollpanel>administrative tools>services>messenger - åpne denne og velg "stop" og startup type til "manual".

håper noen leser dette så man får løst opp i de verste forvirringene rundt "messenger" og hvilke programmer/servicer det er snakk om. rett meg gjerne der jeg evt tar feil, så skal jeg oppdatere denne. ;)

Lenke til kommentar
1. gå på start>run og skriv: rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection C:\WINDOWS\INF\msmsgs.inf,blc.Remove,5

ikke glem at den må fjernes fra alle profiler, man får automatisk beskjed ved første oppstart.

Hjertelig TAKK!

msn 4.7 som ligger og lurer i bakgrunnen ved siden av min ordinære msn messenger og noen ganger starter automatisk med outlook enda jeg har trodd jeg har disablet den har plaget meg leeenge,... - men IKKE lenger!! Suverent!

:thumbs:

Lenke til kommentar
[...]msn 4.7 som ligger og lurer i bakgrunnen ved siden av min ordinære msn messenger og noen ganger starter automatisk[...]

nix, ikke msn 4.7, men windows messenger versjon 4.7.

les hva jeg skrev en gang til, du. :yes:

hehe... gikk i fella der. Men problemet ble borte - hva det nå enn hadde for navn.

Likt grensesnitt som gamle msn messenger hadde den i hvertfall. Og logga seg på med msn 6.1 kontaktene mine. Og nå er det altså helt borte fra outlooken etter at jeg kjørte tipset ditt.

Så jeg er fornøyd uansett! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...