Bro2 Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hei Hva må jeg gjøre med $stmt for å legge verdiene i et array slik at utskriften i for-løkken fungerer? <?php $conn = baseLogon($bruker, $passord); $query = "SELECT * FROM Avdeling"; $stmt = baseQuery($conn, $query); for ($i = 1; $i < 10; $i++) { print $stmt[$i]; } ?> takk Lenke til kommentar
???????? Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hvor henter du baseQuery? Er det en class du har lastet ned? Hvilken sql server kobler du deg til? Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Det er en sql server på uio. Når jeg sjekker sql spørringen i SQL*PLUS fpr jeg opp 3 avdelinger, så den fungerer i alle fall. Hvordan får jeg ut svarverdiene fra $stmt? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hvor serveren er hjelper ikke mye, spørsmålet er hvilken sql server - mysql, mssql eller en annen? baseQuery og baseLogon hvor kommer de funksjonene fra? Har du lastet ned en class? I så fall må du nesten slå opp i de funksjonene og kikke der. Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 åjaha...skjønner...lol Det er nok mysql ja... Slik er de ut... baseLogon: function baseLogon($bruker, $passord){ if(!$conn = OCILogon($bruker, $passord, DB)){ print "<p><strong>Kunne ikke logge på databasen. "; exit; }else { if (DEBUG) print "<p>Logget inn i databasen."; return ($conn); } }// end baseLogon baseQuery: function baseQuery($conn, $query){ if (DEBUG) print "<P>DBQuery: QUERY = " .$query ."</P>"; $query = stripslashes($query); $query = strtr($query, ";" , " "); //fjern overflødige semikolon $stmt = OCIParse ($conn, $query); // $stmt = @OCIParse ($conn, $query); OCIExecute($stmt); // @OCIExecute($stmt); return $stmt; } // end baseQuery Lenke til kommentar
???????? Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Det er nok mysql ja....... OCIParse .... OCIParse er jo en oracle funksjon. Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 svarte heller..nesten helt sikker på at det er mysql ok da må det vel være oracle...lol... sorry... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå