Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

shut down

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kansje litt dumt å innstallere et program som vil bli innfisert med en gang..

(om det er ms-blaster)

Fjern viruset med MS-blaster removal tool...link lenger opp. Når viruset er fjernet, innsallerer du Norton eller et annet anti-virus program.

Lenke til kommentar
Selv om du har fixn så vil den reboote seg selv likevel når du kobler til nettet sett at du ikke har brannmur! Var i allefall slik hos meg, men ikke gå helt av skaftet hvis det er bare hos meg det er slik...

Så lenge du installerer den når du ikke er tilkoblet internett, går det fint.

Lenke til kommentar

Kan også være en idé å ta en tur på windows update etter at en eventuell blaster worm er fjernet og patche maskinen opp med nyeste sikkerhetspatcher.

Jeg har den siste tiden vært borte i noen maskiner der RPC tjesten slår seg av uten at vi finner spor av blaster eller andre virus. Skjønner enda ikke hvorfor da jeg har reinstallert og patchet maskiner uten nettverks kontakt, lagt inn antivirus og oppdatert til siste versjon før jeg kobler til.

Forskjellen har vært at det skjer mye sjeldnere og helt uregelmessig. Jeg har enda ikke funnet noen annen fix på dette enn å sette RPC tjenesten til å restarte seg selv istedet for å restarte maskinen on first failure.. Hvis noen har noen tips mottas de med takk :)

:edit skrivefeil

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Før hadde jeg store problemer med Blaster-viruset. Selv om jeg kjørte Norton AntiVirus 2003 med nyeste oppdatering, fant den ingen virus på maskinen.

Eksperimenterte meg frem, og sa at RPC-tjenesten bare skulle restarte seg selv ved feil (slik som du sier Carnifex). Men etterhvert fant jeg ut at det ikke var en smart løsning, siden Blaster-viruset fremdeles befant seg på maskina mi. Det var da jeg kom over BlasterFix-filene som jeg postet over. Jeg installerte de, og fjernet så "restart"-settingen jeg hadde satt på RPC. Har aldri hatt problemer siden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...