Gå til innhold

P4 hovedkort og cpu..

Anbefalte innlegg

Okay gutta:

Her er greia, jeg har nylig kjøpt amd, og har alldrig vert mere missfornøyd med det,, så nå er det p4 som skal til.

Jeg har fra før en god del utstyr , så jeg skal nå bare bytte cpu og hovedkort,,, men passer resten av delene mine til p4? har ikke hat p4 før så kan ikke noe om chipset og cpu... tanken var at jeg skulle klokke den rimelig heftig , så jeg må ha en god cpu og hovedkort som er overklokkings-dyktig.. noe forslag til cpu og hovedkort?

Her er de delene jeg har fra før:

Lydkort: SoundBlaster audigy 2 platinum Ex

Sjermkort: Hercules 3D Prophet Radeon 9800Xt 256 mb

Minne: Corsair XMS Pro3200 DDR-Dim 512 Cl2 400Mhz with led

Kjøling og Kabinett til CPU : Vapochill Pe

Harddisk: 3stk Western Digital Caviar 250 gig S-ATA

PSU: Enermax 350 watt

ISDN Kort: Jensen ISDN

Mus og Tastatur: Logitech cordles desktop (eller hva det nå enn heter) trådløs mus og tastatur

Nettverkskort:3 com 10/100

USB 2.0 Kort: Ikke noe spesielt merke,, heter ikke noe..LOL

Cd Brenner: Plextor Plexwriter 401240a

DVD Rom: Pioner DVD rom

Dette er de gamle hovedkortet og cpu som skal byttes ut:

DFI Lanparty NF2 Ultra rev.b og Amd athlon Xp 3000

Jeg har set på en cpu som jeg har vurdert,, likte den p4 3,2 ghz 800Fsb, kosta vel ca 2500 eller noe,, men er ikke sikker,, har lyst og klokke til 4 ghz, men bara for morro,, noe forslag? er på tynn is når det gjelder p4 oppsett,,

Hadde ikke tengt å koste på mere enn max 4500 for cpu og hovedkort. Og husk jeg har S-Ata hdd så jeg må ha det på hovedkort.Kjølingen skulle hver bra nokk, klarer og få min nåverende amd xp3000 ned til minus 24 grader, så kjøling til p4 skulle ikke hvere noe stort problem

:hmm:

Endret av linser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay gutta,, her er hovedkortet som jeg skal ha,, men det er lit kjipt at det ikke er noen comport på det,, men det går vel an å sette inn et kort med det i senere,, uansett her er en link til hovedkortet:

komplett

men ser dere annbefaler pc4000,,, vel FEIL,, det kortet her takler ikke det,, ser ut som det er max pc3200 400mhz noen komentarer? jeg tror jeg skal ha p4 3.2 800fsb cpu men ser også at rammen min kansje ikke går til det kortet,, ser i noen tester at den ikke liker helt corsair,, noen erfaringer der? :w00t:

Lenke til kommentar
men ser dere annbefaler pc4000,,, vel FEIL,, det kortet her takler ikke det,,

Det er ingen hovedkort som støtter PC4000 på papiret, men nå snakker vi overklokking. Med P4C/E og Vapo kan du forvente ganske høy FSB, så da er det greit med RAM som matcher det.

Lenke til kommentar

ozc? har aldrig hørt om det,, er ikke corsair bra nokk da?lit kult var det da at på xms pro serien så er det lys på rammen så man kan se hvor mye den jobber eller om den henger seg. men passer ikke corsair til dette kortet? ser på erfaringer at det er kresent på ram

her er forresten rammen jeg da vil ha:

Komplett

Endret av linser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...