TLZ Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hva er telnisme/thelnisme/telisme. Det skal være et livvsynn, eg kunne godt tenke meg å vite hva det er. Siden eg ikke vet helt sikkert hvordan det skrives så blir det litt vanskelig å finne på google (har prøvd litt). Er ikke sikker på om noen av alternativene mine er rette... så er det noen som vet hva dette er? Det er et livsyn (kristendom, humanisme, buddhise, osv...). Er takknemlig for hjelp Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Tja.. Thelema? Er thelemitter egentlig crowleyanere? Lenke til kommentar
Buddah Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Virker som det har noe med Aleister Crowley å gjøre... Noe jeg vil påstå ikke er så flott.. Satanisme og greier.. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Virker som det har noe med Aleister Crowley å gjøre... Noe jeg vil påstå ikke er så flott.. Satanisme og greier.. Huff, slutt å vær så usannsynlig trangsynt... Du har vel egentlig ikke peiling på hva La Vey og Crowley mente uansett? (Nei, jeg er ikke satanist, men er heller ikke av typen "ooh skummelt symbol, må være farlige greier dette") Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Beware the Beast! OMFG! Crowley har drept mange tusen barn... bare så synd at hans spøk om masturbasjon var alt avisene trengte for å skape en sensasjon. At han også holdt ritualer med geiter og nakne kropper av begge kjønn hjelper ikke akkurat på saken. Verdens ondeste mann ble aldri tiltalt for ett lovbrudd, men ble derimot ett av de første offer for massemedias sverting av atypisk adferd. Tenk deg tidsalderen (sen-viktoriansk) og hvordan folk da ville stemple en som drev med dop, yoga, magi, diktning om bl.a. homofili og bevisst går imot den moralske normen og de seksuelle tabuer. Først syntes Crowley at stempelet var kledelig for hans vesen The Beast, men etterhvert ble stempelet en plage, (landsforvisninger, avslag fra trykkerier etc) og han ble som kjent ikke kvitt det. Edit: Endret bilde. Endret 31. mars 2004 av Nisje Olm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå