johnsern Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Trenger nytt lydkort. Bør være utganger til 4 høytalere og optisk ut. Er det noen som har et godt tips? Lenke til kommentar
Catod Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Jeg har et Creative SoundBlaster Live! player 5.1 som er helt nytt og ubrukt. Kjøpte det for litt over en uke siden (men i mellomtiden fikk jeg kjøpe platinum utgaven hos en kompis). Dette lydkortet fra Creative Labs er perfekt for spill-, Internett- og lydentusiaster. Lydkortet benytter den prisbelønte lydprosessoren EMU10K1 og Environmental Audio-teknologien til å skape en utrolig realistisk 3D-lydopplevelse. Nå med innebygd ekte Dolby Digital-dekoder (AC-3) på kortet, som gjør det mulig å få kinolyd hjemme i stua. Hvis du er interessert kan du få kjøpe det.. Kortet har ikke optisk utgang. Skal du ha det må du nok ut med et par tusenlapper. Hvis du absolutt skal ha optisk utgang vil jeg anbefale Platinum-utgaven. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Dette er ikke noe forbanna QXL! Litt dumt å skryte er kort opp i skyene, nesten bare fordi DU selger det? SBlive kortene har fått kritikk hos mange... Skal dog ikke si at de suger totalt da men.. virket som du skrøyt litt vel mye skjønner du. Hercules lydkorta er kjent for å være bra. I hvert fall i Win9X. Jeg leste en test av hercules korta som var sjokkerende! I win2k steig cpu-bruken til kortet sånn 4-5 ganger, sammenlignet med hvor lav den var i win9x!! (win98, 98se, me..) Det må vel være en driverfeil. Forhåpentligvis. Ellers har Hercules et skikkelig problem. Jeg synes i hvert fall dette er for dårlig av Hercules. Jeg blei faktisk sjokkert!! Trodde endelig det hadde kommet et lydkort som man kunne være fornøyd med til en fordnuftig pris... men NEI!? :- Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 litt enig med deg mFaFa, men jeg syns SB Live! Player 5.1 er riiimelig bra for pengene! Hercules er som sagt svært dårlig på WinXP og andre nye. Jeg ville faktisk kjøpt Player 5.1 til dags dato. Auditory eller hva denne nye heter *litt vekk* er jo fortsatt svært dyr. Lenke til kommentar
johnsern Skrevet 30. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2001 Jeg kjøpte meg et Hercules kort, men ble fryktelig skuffet da jeg får skrapelyder og andre feil i lyden da jeg spiller Trainsim. Det er vist problemer med nyere spill. Muligens så er det problemer med driverne. De har enda ikke kommet med nye drivere. Ser at Komplett har fått inn de nye kortene fra Creative. Det var et kort der til rundt 800-900 som i tillegg hadde firewire. Er det noen som vet noe mere om dette kortet? Hadde vært greit å kunne slippe det firewire kortet som jeg har. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Hei, Du kan kjøpe den nye Audigy lydkortet fra Creative. Kommer med Fire-Wire og i Player versjon koster det 740kr. hos Flexi-data. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
Crovax Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Turtle Beach - Santa Cruz. kjempe kort. Passer bra med Altec Lansing THX høyttalere Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Hercules kom med nye drivere den 29.10. for Fortissimo II. Disse var visst svært mye bedre i XP og 2000, men jeg har ikke testet dem selv. Lenke til kommentar
johnsern Skrevet 31. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2001 Fikk lastet ned den siste utgaven i går og nå funker det som det skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå