Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hastighet på nextgentel - ikke imponert


Anbefalte innlegg

Ringte i går for å fortelle at jeg hadde en hastighet på 500kb/s ved å kjøre testene hos itavisen og dinside - har hatt det helt siden vi (familien) fikk det..

Mannen jeg snakket med sa at han så det var noe feil på linja, men at han ikke fikk kontakt med serveren for å endre profilen pga stor pågang. Han skulle fikse det første ting i dag tidlig.

 

Sjekka hastigheten i dag: Er nå på 150kb/s både hos itavisen og dinside. Og surfing går betraktelig tregere.

 

Er det noen andre som har problemer med hastigheten fra ngt?

 

Ringer til ngt; nr 28 i kø!! Har stått i kø i 20 minutter allerede. Sjekket på kundesiden til ngt - der påstår de at de har en gjennomnittlig ventetid på 8 min!

Sakelig - tror den gjennomsnittlige ventetiden er den egentlige ventetiden delt på 5. ngt kundesider

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mannen jeg snakket med sa at han så det var noe feil på linja, men at han ikke fikk kontakt med serveren for å endre profilen pga stor pågang.

Høres faktisk ut som om de har koblet deg opp med lav hastighet eller feil "profil". Hvilken hastighet står routeren din på?

 

Hvis du har Netopia 3351 så sjekker du det slik:

 

Start->kjør->skriv "telnet 10.0.0.1"

 

Brukernavnet ditt er P + (kundenummer minus 10000). Hvis kundenummeret ditt er 23456 så blir brukernavnet P13456. Passordet er det samme som du brukte når du aktiverte routeren.

 

Når du kommer inn i menyen så velger du "Quick View..."

Der kan du se hvilken hastighet du er tilkoblet med under "Status"

 

Download hastigheten skal ligge over det du betaler for, rundt 1200 tror jeg, og up på 384. Hvis dette stemmer så må de ha store kapasitetsproblemer i din sentral.

 

Uansett, fortsett å klage til alt er som det skal.

Lenke til kommentar
Ringte i går for å fortelle at jeg hadde en hastighet på 500kb/s ved å kjøre testene hos itavisen og dinside - har hatt det helt siden vi (familien) fikk det..

Mannen jeg snakket med sa at han så det var noe feil på linja, men at han ikke fikk kontakt med serveren for å endre profilen pga stor pågang. Han skulle fikse det første ting i dag tidlig.

 

Sjekka hastigheten i dag: Er nå på 150kb/s både hos itavisen og dinside. Og surfing går betraktelig tregere.

 

Er det noen andre som har problemer med hastigheten fra ngt?

 

Ringer til ngt; nr 28 i kø!! Har stått i kø i 20 minutter allerede. Sjekket på kundesiden til ngt - der påstår de at de har en gjennomnittlig ventetid på 8 min!

Sakelig - tror den gjennomsnittlige ventetiden er den egentlige ventetiden delt på 5. ngt kundesider

Har en kamerat som har venta opp til 35 minutter... Helt sykt dette altså :(

Lenke til kommentar
Ringte i går for å fortelle at jeg hadde en hastighet på 500kb/s ved å kjøre testene hos itavisen og dinside - har hatt det helt siden vi (familien) fikk det..

Mannen jeg snakket med sa at han så det var noe feil på linja, men at han ikke fikk kontakt med serveren for å endre profilen pga stor pågang. Han skulle fikse det første ting i dag tidlig.

 

Sjekka hastigheten i dag: Er nå på 150kb/s både hos itavisen og dinside. Og surfing går betraktelig tregere. 

 

Er det noen andre som har problemer med hastigheten fra ngt?

 

Ringer til ngt; nr 28 i kø!! Har stått i kø i 20 minutter allerede. Sjekket på kundesiden til ngt - der påstår de at de har en gjennomnittlig ventetid på 8 min!

Sakelig - tror den gjennomsnittlige ventetiden er den egentlige ventetiden delt på 5. ngt kundesider

Har en kamerat som har venta opp til 35 minutter... Helt sykt dette altså :(

Det er synd at vi må vente lenge ,dette er dårlig service :angry:

Vet ikke om det hjelper ,men jeg har ventet 1time på svar hos Telenor,for så plutselig å få opptattsignal ,da ble jeg glad(gal) :wow:

Lenke til kommentar
Er veldig noob når det gjelder sånnt :blush:

kan du fortelle meg hvor og hvordan du gjorde det?

Hvis du har Netopia 3351 så gjør du det slik:

 

Start->kjør->skriv "telnet 10.0.0.1"

 

Brukernavnet ditt er P + (kundenummer minus 10000). Hvis kundenummeret ditt er 23456 så blir brukernavnet P13456. Passordet er det samme som du brukte når du aktiverte routeren.

 

Velg "Utilities & Diagnostics..." og deretter "Restart System".

Lenke til kommentar

Fikk snakke med ngt etter 35 min i kø - veldig hyggelig dame forresten. Hun satte opp profilen til charlie (fra bravo), men forklarte at hvis de setter opp mere (til delta) vil dette gjøre at linja blir dårligere igjen.

Problemet er visstnok at det er over 4km til sentralen..

 

Gikk inn i telnet og sjekka hastigheten der: 883/422 står det der.

 

Ngt sier at de ikke kan gjøre noe mer og at vi kan velge å avslutte abonnementet uten noen form for betaling, eller fortsette med slik det er.

Synes dette er litt kjipt siden vi ikke får hva vi betaler for, men det var ikke mulig å sette ned abonementsavgiften (de kan jo ikke gi motytelse i høyere hastighet akkurat).

 

mag

 

Edit: både på itavisen og dinside får jeg hastighet 700kb/s. Opplasting 366kb/s.

Endret av trMaG
Lenke til kommentar
Er veldig noob når det gjelder sånnt :blush:

kan du fortelle meg hvor og hvordan du gjorde det?

Hvis du har Netopia 3351 så gjør du det slik:

 

Start->kjør->skriv "telnet 10.0.0.1"

 

Brukernavnet ditt er P + (kundenummer minus 10000). Hvis kundenummeret ditt er 23456 så blir brukernavnet P13456. Passordet er det samme som du brukte når du aktiverte routeren.

 

Velg "Utilities & Diagnostics..." og deretter "Restart System".

Jeg snudde routeren og der stod det "netopia 4542 adsl router" da regner jeg med at det er det nummeret. Men det var ikke det du nevnte så hva gjør jeg da?

Lenke til kommentar

Sjekk at du ikke har dårlig kontakt på linjen eller splitteren et sted. Dette skjedde med meg etter et lyn traff. Jeg hadde fremdeles kontakt, men så dårlig at jeg bare fikk ca 5% av hastigheten jeg skulle ha. NGT sender montør gratis for å sjekke etter slike forhold om du ringer (eller mailer) og forklarer.

 

-Stigma

 

PS: Tok ikke tid til å lese alle innlegg over

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Har et problem gående her hos meg. Flyttet inn til nyttår. Etter et par uker fikk jeg endelig ADSL i gang etter flytting av abb. Hastigheten varierte fra vanlig og ned til oppkobling på 3-400kpbs.

 

Etter å ha snakket med NGT sa de at det var støy, og at det var veldig nært ruteren. Nå har jeg skiftet ut hele linja og får nøyaktig samme problem. De svarer heller ikke på mailene jeg har sendt, annet enn å sende søppelsvar copy paste dritt. De leste ikke en gang innlegget mitt før de svarte, for ellers hadde de ikke sendt det jeg fikk av dem.

 

Jeg er ikke kjempe glad for tiden. Støy er det noe sted, men hvor? Ikke inne hos meg, i alle fall. Har aldri hatt et eneste problem med ADSL....frem til nå.

 

EDIT: NGT mente det var noe galt med linja i huset.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Epostene de sender er som oftest ren svada, virker som de har en standardmail de sender ut uansett hva.

 

Fikk for eksempel ikke endret portene på endring.nextgentel.no (fikk logget inn, men fikk feilmelding om at routeren ikke kunne konfigureres). Ringte først en gang til kundeservice og forklarte problemet, og karen sa han skulle sende meg en løsning på mail. Hva kom da? jo, en mail med brukernavnet og passordet mitt. :wallbash:

 

Måtte ringe en gang til før jeg fikk kontakt med en dame som ordnet problemet på få strakser. :)

Lenke til kommentar

for å restarte routern gjør du så her : stikk in nål binders el. i det lille avlange hullet som er nede til venstre for klistremerket på undersiden av routern. dett kortslutter minnet. (som å resette cmos på hk) du får da tilbake alle orginale instillinger. myye lettere enn å kødde i telnet.

Lenke til kommentar

siden det er snakk om hastigheter her sjekke jeg likesågodt i telnet, dette stemmer vel sånn nogenlunde med charlie:

Data rate    1536 Kbps down;    512 Kbps up

Line capacity 1664 Kbps down;    736 Kbps up

 

for noen dager siden(var vel slutten av forrige uke) så sto alle tallene under tusen, vet ikke om det hadde noe med at de delte ut raskere linjer eller hva...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...