Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor`s ADSL søk

Anbefalte innlegg

https://metro.telenor.no/kapaks/kapaksweb kommer det opp 2 forskjellige alternativer:

O Aktiv linje, Adressen min

O Ny linje, Adressen min

På Aktiv linje kommer det opp følgende:

Resultat av validering:

ADSL ikke tilgjengelig.

Merknad

Linjen har produktet ISDN GT

Sentralpunktet har ikke utstyr for produktet

Mulig produktklasse: ADSL 2048/256

Adresseinformasjon

Fylke: MØRE OG ROMSDAL

+++ mye info

På Ny linje kommer det opp:

Resultat av validering:

ADSL tilgjengelig, normalt forbehold.

Merknad

Mulig produktklasse: ADSL 2048/256

Adresseinformasjon

Fylke: MØRE OG ROMSDAL

+++ Mye info

Betyr det at jeg kan legge inn en ny linje inn til huset og kan få ADSL? Har skjekket litt rundt og funnet ut at på Tele2 adsl søk står det at jeg kan få, men hos telenor, bluecom og tiscali er det negativt svar. Noen som vet noe om det?

MVH

Trond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt vanskelig å si uten å se det fulle kapakssøket (Det som er tilgjengelig med brukernavn og passord). Har du lyst kan du sende meg en PM med tlf nummeret ditt, så kan jeg sjekke for deg.

Men i utgangspunktet kan du ikke ha ADSL på den aktive linjen ettersom denne ikke er tilknyttet en sentral som er utbygd, men du kan få på den "nye linjen"

Hvis du bestiller ADSL på den linjen som står som "ny linjen", vil det bli å regne som ADSL uten fasttelefoni og da må du ha en montør hjem til deg. Da kan du ikke bestille ADSL Gjør-Det-Selv. Prisen vil også bli ca 60 kroner høyere i måneden hos de fleste ISPer.

Nå vet jeg ikke hvordan nummersjekken til Tele2 er bygd opp, men jeg regner med at hvis du legger inn en bestilling hos de vil det gå litt tid, før du får beskjed om at du ikke kan få ADSL på den linjen du har telefonen på, men kanskje kan få den nye linjen (mot ekstra beløp på 60 kroner i måneden og at det kommer en tekniker hjem til deg og monterer det opp)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...