XerioN Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Når jeg laster over eller maskin arbeider mye så skurrer musikken evt. all lyd som er på.. hva kommer dette av? noe med drivere? Lenke til kommentar
XerioN Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 bare jeg som har det problemet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Har hørt folk som har Shuttle sine bokser klage over dette, men ikke ellers. Det er litt vanskelig å vurdere et problem når vi ikke vet hvilken hardware du har Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Få tak i et PCI-lydkort, og se om det hjelper. Lydkort pleier å bli bedre jo lenger vekk fra f.eks prosessor det er. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Har du lagt inn chippsettdrivere/IDE kontrollerens drivere? Kjører du PiO el. DMA på diskene dine? Lenke til kommentar
Janster Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Dette har noe med volumet til lydkortet ditt og volumet til høytalerenes forsterker... Hvis du har høyt volum på lydkortet kan du få støy siden kortet er veldig utstatt for forstyrrelser inni kabinettet. Eksperimenter med å bruke lav volum på kortet og høyere på høytalere f.eks.. Jan edit Ja, har samme kort og samme problem, men kan kureres takk og lov Jeg ble anbefalt lav lydkort styrke og høy høytaler, men da fikk jeg det problemet...så jeg har moderat lydstyrke og moderat høytaler ...tar det derfra.. Holder den kjeft ihvertfall Endret 30. mars 2004 av Janster Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 bare jeg som har det problemet? Nix.. har selv nf7-s å får masse skurring veldig kjipt når æ spille Lenke til kommentar
Headmasta Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Regner med at det er det samme problem som jeg hadde med mitt Soundblaster PCI 512 kort. Last ned en patch til VIA chipsettet som heter Vlatency. Den fikser problemet. Du finner den her Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Har samme problemet med NF7 V2.0! Bruker de nyeste NForce driverne. Problemet gjenstår selvom jeg bruker Audigy Player kortet, eller onboard lydkortet. Utrolig irriterende. Noen som vet om noen måte å fikse problemet med mitt hovedkort? Bruke andre drivere eller no? Lenke til kommentar
XerioN Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Takker Headmasta! skal prøve den patchen og se hva som skjer.. Beta Version 0.20 This was the last version being tested when development was stopped. The beta versions have been dangerous to use on some motherboards, especially on older Athlon motherboards with a Creative Labs sound card installed. Please use caution, and back up any vital data first. husk og ta backup alle andre som prøver det Lenke til kommentar
Headmasta Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 dangerous to use on some motherboards Den som intet våger intet vinner Lenke til kommentar
jocke Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Tror jeg har hatt et liknende problem før. Da skurret det når jeg beveget på musen til og med. Til slutt fant jeg ut at jeg hadde IRQ-konflikt mellom lydkortet og hovedkortet på en eller annen snål måte. Funket å sette BIOS'en til at "OS = Plug and Play IRQ". (dvs at windows/os'et selv detekterer IRQ og I/O.) Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Tror det holder å bare mute line-in/mic kanalene. Det virket for meg ivertfall. Lenke til kommentar
XerioN Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 jallakim Skrevet 01/04/2004 : 16:52 Tror jeg har hatt et liknende problem før. Da skurret det når jeg beveget på musen til og med. Til slutt fant jeg ut at jeg hadde IRQ-konflikt mellom lydkortet og hovedkortet på en eller annen snål måte. Funket å sette BIOS'en til at "OS = Plug and Play IRQ". (dvs at windows/os'et selv detekterer IRQ og I/O.) Hvor finner jeg det? Lenke til kommentar
XerioN Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 vet du ikke? (lenge siden jeg lagde tråden og har enda problemet, kommer spesielt når jeg spiller world of warcraft, begynner og skurrer helt uten videre) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå