smurfine Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 skal lage en border rundt en <div> i css med avrundede hjørner. Går det eller må jeg lage kanten i et grafikkprogram? Hadde jo vært kjekt at borderen fulgte innholdet inni automatisk. I et grafikkprogram må jeg jo stille inn nøyaktig piksler Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Borders kan ikke være avrundete i CSS, så du må nok starte opp PS eller PsP. Endret 30. mars 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Tja, du får jo avrundede kanter hvis du bruker denne da: <fieldset> <legend> Innhold: </legend> <form> </form> </fieldset> Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 men semantikken da mann, semantikken... Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hater det når folk snakker gresk mann, snakker gresk... wtf er semantikk? Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Korrekt måte å bygge opp en webside på. Eksempel: En side bygget på tabeller og en bygget på div/CSS kan se kli like ut, men å bygge design på tabeller er demantisk feil da tabeller er menst for å strukturere data i tabulatorformat Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Dette har aldri vært noe problem før, vil heller ikke se på det som noe stort problem nå heller. Samme hva som ligger bak, bare siden vises som den skal i samtlige nettlesere. Klart, det er lov å være nytenkende med henhold til css og div's istedet for tabeller, har tenkt å lære meg css selv, og bygge siden utifra div, men det blir for dumt å plutselig avsky tabeller. Endret 30. mars 2004 av flodhest Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 En ting jeg lurer på: Hvis du har laget border'en i ps, hvordan kan du da få den til å følge nedover siden vis teksten din blir veldig lang. Bruker scripte cutenews. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) flodhest: kvitt deg med den holdningen hvis du skal starte med programmering !! du risikerer å bli en voodoo-coder DLuX! anti-voodoo-code: hvis man ser en feil, fiks den grundig! [teit eksempel] på siden din skal du vise datoen i dag + 3 dager.... Det blir alltid datoen + 2... hva gjør en voodoocoder? han sier heller: jaja, koden virker hvis man skriver datoen + 3 +1 hva gjør en programmerer: jo han leter gjennom kilden til han ser en feil noe sted, for så rette den... alle som da skal bygge ut websiden/programmet eller lese kilden for å lære noe vil fortrekke en seriøs programmers kode fremfor forvirrende voodookode Endret 30. mars 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 En ting jeg lurer på: Hvis du har laget border'en i ps, hvordan kan du da få den til å følge nedover siden vis teksten din blir veldig lang. Bruker scripte cutenews. ja, men man kan ikke sette hele borderen som bakgrunn på en boks f.eks. man må la en liten bit a sidelinjene blir repetert nedover.... repeat: repeat-y; Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Med <fieldset> blir bare kantene avrundet i IE. I Firefox ser dem helt vanlig ut. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) et par linker verdt å se gjennom fra ala (alistapart.com): Creating custom corners & borders Creating custom corners & borders part || et css eksperiment fra Mike Wocasch (min css jedi trainer og mentor) Rounded corners for blocks with one unknown dimension Endret 30. mars 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 En ting jeg lurer på: Hvis du har laget border'en i ps, hvordan kan du da få den til å følge nedover siden vis teksten din blir veldig lang. Bruker scripte cutenews. Del bildet inn i tre. En med toppen, en med bare én piksel i høyde som inneholder midtpartiet, og en bunn. <div id="meny_top"></div> <div id="meny_main"> <p>Lorem ipsum og sånt</p> </div> <div id="meny_bottom"></div> #meny_top { background-image: url("top.gif"); background-repeat: no-repeat; } #meny { background-image: url("middle.gif"); background-repeat: repeat-y; } #meny_bottom { background-image: url("top.gif"); background-repeat: bottom; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå