Gå til innhold

Rebooter etter hibernation

Anbefalte innlegg

Maskinen er en compaq n800v. Har nettopp byttet disk på reklamasjon. Fikk denne tilsendt og har gjort jobben selv.

Men så fungerer altså ikke ventemodusen lenger som den skal. Maskinen starter litt, altså jeg høre disken starte opp, og så skrur den seg av og booter opp på nytt.

La inn en partisjon da jeg instalerte, kan det være det som er problemet? At maskinen leter i feil partisjon etter hibernationfilene? Hva er i så fall den enkle løsningen?

Iacob

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg ville gjort var å gå inn i biosen og se om den boota fra riktig disk først. Der har du noe som styrer oppstartsrekkefølgen, jeg vet ikke om dette vil løse problemet, men det er verdt et forsøk.

Jeg har dessuten hatt flere venner med samme problem, de har unngått hele problemet ved bare å unnlate og sette maskinen i ventemodus. Jeg kan ikke helt se poenget med dette for enten så er den på, eller så er den av.

Men lykke til

Lenke til kommentar

Det er veldig greit å kunne sette maskinen i ventemodus. Raskere av, raskere på. Når det er snakk om bærbar er dette praktisk. Hender jo at man må ta med maskinen på en presentasjone e.l..

Jeg fant for øvrig løsningen selv. Etter partisjoneringen hadde jeg installert xp på D: mens jeg brukte C: til dokumentdisk.

Vet ikke om andre maskiner er sånn, men iallfall min compaq evo n800v er slik at den leter på c: etter en skjult partisjon for ventedata.

Da MÅ systemdisken også være C:.

Så nå er alt i orden. Selv om det er skikkelig kjedelig å reinstallere alt uten ghost og store disker i nærheten.

Mvh

Iacob

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...