mrmattis Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hei Jeg mottok i dag en ny "Dinside,mars" hjemmepc fra Hardwarebutikken.no I denne maskinen sitter det en WD HD på 120 GB (1 partisjon). I en annen pc har jeg en harddisk på 80 gb., som jeg ønsker å innstallere i den nye pc`en. Den harddisken er delt inn i 4 deler, hvor det b.la annet har vært Windows XP på C:\ partisjonen. Denne partisjonen er formatert, mens de andre partisjonene inneholder diverse programmer/bilder etc. Når jeg kobler til harddisken på 80 gb er det spesielle ting jeg må ta hensyn til, master/slave etc. ? Ønsker gjerne tips, slik at jeg unngår å gjøre feil i denne prosessen. Mvh, mrmattis Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Heisann! Sjekk om den disken som står i er satt på "cable select" eller om det er brukt en jumper for å sette den som master/slave. Sett den som allerede står i som master, og 80 GB disken din som slave. Du burde kanskje få tak i PowerQuest Partition Magic og repartisjonere 120GB disken, alt på en partisjon på en så stor disk gir ytelsestap. Endret 30. mars 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 hvis dette er en ferdig-pc ville jeg tenkt meg om før jeg åpnet den. husk at garantien ryker da. Lenke til kommentar
mrmattis Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Takk for tilbakemeldingene. Ryker garantien hvis en åpner kabinettet og monterer inn en ekstra harddisk ? Er dette en policy som gjelder hos hardwarebutikken ? mrmattis Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Dette er dessverre en vanlig policy... Har du noen venner med en eldre maskin, eller en elvbygget en så kan du slenge inn disken din der og overføre datene via nettverket, men å sette inn disken kommer sansynligvis til å ødelegge for en garanti. Teit, men sant Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Harddisker er lagringsmedie og skal ligge under den kategorien og ikke Annet om data. If you take notice untill next time... Flyttes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå