XmasB Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Jeg har laget en preloader i Flash MX. Denne fungerer veldig bra, med unntak av det faktum at den begynner på 47%. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal få denne til å begynne på null? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Litt OT, men åssen lager man preloader..? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Tror faktisk det ligger i manualen til Flash (help menyen). Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Tror faktisk det ligger i manualen til Flash (help menyen). Da får man lese litt i natt/morgen.. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Flott det gutta, men ingen som har svar på spørsmålet mitt. Hvordan får jeg preloader til å vises før noe annet lastes? Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) du legger vel den i index.htm filen din, og så linker du etter preloadingen direkte til index2.htm (hvor siden er) tror det skal være noen sånne funksjoner i flash Endret 31. mars 2004 av Smidt Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) du legger vel den i index.htm filen din, og så linker du etter preloadingen direkte til index2.htm (hvor siden er)tror det skal være noen sånne funksjoner i flash Under Actions ja.. Samma du gjør med en Intro-film.. Noe gotoURL elns. Endret 31. mars 2004 av Marvil Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Holgers ultimate guide til preloader i Flash: Actionscript til frame 1: Sette inn lastede bytes i "bytes_loaded": bytes_loaded = Math.round(_root.getBytesLoaded()); Sette inn total bytes i "bytes_total": bytes_total = Math.round(_root.getBytesTotal()); Sette inn lastede prosent i "getPercent": (Lastet bytes multiplisert på total bytes) getPercent = bytes_loaded/bytes_total; -> Lag en firkant, uten border, som heter "LoadBar" Sette bredden på "LoadBar" til 100 pixler * lastet prosent: _root.LoadBar._width = getPercent*100; -> Lag en dynamisk tekst hvor var: LoadText Sette LoadText til å vise lastet prosent: _root.LoadText = Math.round(getPercent*100)+"%"; Sette animasjonen til å hoppe til frame 3: (Hvor hele greia starter) if (bytes_loaded == bytes_total) {_root.gotoAndPlay(3);} Actionscript til frame 2: Sette slik at den hopper tilbake til frame 1: gotoAndPlay(1); Slik vil animasjonen hoppe tilbake til frame 1 hvor et nytt bilde av firkanten (basert på loadede bytes) blir tegnet. Når alle bytes er loadet, vil animasjonen hoppe til frame 3. Loadeanimasjonen vil bestå av en graf og et prosenttall. Se forøvrig websiden min hvor jeg har laget en preloader med denne koden. (Hvis denne guiden er enkel å forstå, og lett å bruke, så lager jeg en egen tråd med den. Så gi GJERNE kritikk) Endret 31. mars 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Meget bra guide. Kansje jeg skal begynne med litt flash nå... Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Det går jo også an å lage en egen flash for preloader, men da peker vel _root i swf-filen som loades til preloader? Eller? Prøvde dette, men swf'en virket ikke som den skulle. Har alle funksjoner liggende i eksterne actionscripts. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Skulle funke det...må få den til å skjønne hvor mye bytes som er loadet, og hvor mange som det er totalt, i heele animasjonen (med alle flashfilmene). Godt mulig det er litt egne koder for det, og egne steder å putte de. Endret 5. april 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Eneste peset er jo¨å få alle kodelinjene til å peke til riktige objekter. Jeg har MANGE kodelinjer... Men skulle jo la seg gjøre. Skal teste i påsken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå