thsten Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Klassisk den her, men jeg får ikke fjernet dette for ham. Har forsøkt med Norton antivirus og AdAware. AdAware fant noen Dialer settings i registry, men det hjalp ikke å fjerne disse. Når han ringer opp Telenor (ISDN), blir linjen brutt og nytt oppkoblingsikon lagt opp som default. Det nytter da ikke å bruke det opprinnelige, får ikke surfet med den oppkoblingen.(siden kan ikke vises osv) Noen tips her? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Klassisk den her, men jeg får ikke fjernet dette for ham.Har forsøkt med Norton antivirus og AdAware. Brøv spybot, den er mye bedre mot dialere enn adaware Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Http://security.kolla.de Sjekk den, her ligger spybot Search and Destroy, den kan nok få ordnet maskina. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Jeg pleier å kjøre begge to, gjerne flere ganger... Nesten alltid noe de har oversett... Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 den ligger ikke under add/remove programs da? Eller under properties på "My Network Places" Lenke til kommentar
butare Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Ville uansett vært fortsiktig så lenge telefonlinjen er koblet til maskinen. Zonealarm har tilgangskontroll som ville kunne hindre en ikke autorisert dialer å fungere. Finner du ikke ut hva denne dialern heter? Jij Endret 30. mars 2004 av butare Lenke til kommentar
jocke Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hvis ingen av spybot'ene funker, prøv dette; 1. Fjern isdn-kabelen fra data'n 2. Ring opp med telenor sin greie. Avbryt når den nye dial'en kommer. 3. Ring opp med den nye dial'ern. Gå inn i oppgavebehandling, og finn ut hva denne fila heter (*.exe). 4. Gå inn i regedit, og søk etter "filnavn.exe", og slett alle verdier som har med denne .exe-fila. Burde funke. Lenke til kommentar
thsten Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Spybot fiksa biffen. Det var så mye "snusk" i registeret, at jeg ikke fant noe som var iøyenfallende. Men, nå er det iorden, opplæring er gitt, og firewall skal innstalleres. Takk for hjelpen, alle sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå