Synthia Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hei! jeg trenger hjelp til å formatere disken på min bærebare pc. Den er blitt skikkelig treig. OS er XP home Ed, og jeg har aldri gjordt dette før. (Er ikke så flink med pc, men har kjempelyst til å lære!!) Hvordan gjør jeg dette? Må selvsagt ta back-up av alle filer og installere alle programmer på nytt, men hvordan gjør jeg en formatering? På forhånd takk Lenke til kommentar
Crack Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hvis du formaterer disken - dvs reorganiserer alle 0'erene og 1'erene på disken - hvor klarer det å ligge igjen virus da? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Nå blir jeg litt......nysjerrig. HVOR legger så spyware og virus seg når det alle partisjoner slettes og ram'en tømmes ved reboot?? Lenke til kommentar
Crack Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
Slazenger Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Asså eg har netopp formatert pcen min alle sitter og maser og sliter seg ut med oppstarts diskett og xpceden men neida du trenger ikke det 1 Trykk start--kjør 2 skriv cmd så kommer du inn der så skriver du format C: 3 egentlig vil ikke dette gå an men jeg rota meg inn i ett helvete men alikavel klarte eg og formatera så bare trykk du....... hvis du sletter en fil du ikke skulle ha jort stikker du til startit og fikser det det kster ca 1200kr ;D Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 hmmm, går da ikke an å formatere C: mens du er i Windows såvidt jeg vet. så fremst at du ikke er i et annet OS når du skal formatere. hvis du f. eks har Windows 2000 og Windows XP i dualboot så kan du i teorien formatere Windows XP partisjonen mens du er i Windows 2000. men ikke ellers. dette vet jeg for dette har jeg prøvd selv. dvs. kjørte Windows 2000 på C: og XP på D: måtte formatere XP partisjonen å det gikk veldig fint når jeg var i Windows 2000. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 De fleste virus legger seg i MBR.http://www.webopedia.com/TERM/M/MBR.html Og dette slettes ikke ved formatering, men spyware var nok litt galt å si. MEN virus og trojanere kan det være. Uansett lurt å rense maskinen også etter du har formatert! MBR vil vel forsvinne når man sletter hele partisjonen ? Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 mener du måtte skrive: fdisk/mbr eller noe for å slette master booten. Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Det er godt mulig at du må det i FDisk - men jeg trodde som Jarmo at MBR forsvinner når man bruker Win2K,XP,2K3 setup til å slette og legge til nye partisjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå