dari Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Er det noen som kan fortelle meg forskjellen mellom en AMD XP2800+ og en AMD MP2800+ prosessor? Jeg har tenkt til å oppgradere prosessoren min, men vet ikke til hva. Når jeg sammenligner GHz og bus hastighet er de jo ganske forskjellige. Og prisen er forskjellig(MP er en del dyrere enn XP). Hva er best? Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 MP er til HK med to cpu'er, derfor er den dyrere. Vet ikke om du kan bruke en MP prosessor alene, men tror ikke det... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 About the AMD Athlon™ MP ProcessorThe AMD Athlon MP processor is an x86 processor designed for multiprocessing servers and workstations in environments that require high performance, compatibility and reliability. Leading corporations use AMD Athlon MP processors to increase productivity in areas such as oil and gas exploration, Web-hosting services and motion picture rendering. In addition, many of the world’s most prestigious universities use AMD Athlon MP processors in superclusters for compute-intensive research applications. Key features include Smart MP technology providing increased data movement, QuantiSpeed™ architecture offering a high-performance, full-speed cache with hardware data pre-fetch, and 3DNow!™ Professional technology, enabling smoother, richer and more lifelike images, more precise digital audio and an enriched Internet experience. The AMD Athlon MP processor is compatible with AMD’s stable Socket A infrastructure and supports DDR memory technology. It is manufactured using AMD’s 0.13 micron copper processor technology in Fab 30 in Dresden, Germany. Mao. gå for XP til vanlig hjemmebruk Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Det er egentlig ikke noen forskjell mellom XP og MP. De er så vidt jeg vet kliss like med untak av bus og prislapp. MP er beregnet for oppsett med 2 cpu'er, MEN det er egentlig bare en XP med små modefikasjoner (slik jeg har forstått det). Til hjemmebruk er det som JEG76 sier mest hensiktsmessig med XP. PS: en gang i tiden mener jeg det var mulig å bruke XP CPU'er dual i oppsett i stedet for MP, men det har AMD dessverre lagt en stopper for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå