Gå til innhold

angrep. hva nå?

Octavian

Anbefalte innlegg

Scenario: en person står i gangen, plutselig kommer en i klassen bort og skal banke personen pga ikke no, men han rekker bare og bli "dytta" inn i et klasserom med en lærer i... hva burde personen gjøre? det er ikke noen tvil om at angriperen kommer til og prøve seg igjenn...

angriperen er en i klassen. offeret er en kammerat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå sammen en haug med personer, og sørg for at mobberen ikke kommer til å tenke på å gjøre det igjen engang.

Vet av egen erfaring at lærere ikke gjør stort, og som regel er alt for godtroende.

Endret av sluffy
Lenke til kommentar
Gå sammen en haug med personer, og sørg for at mobberen ikke kommer til å tenke på å gjøre det igjen engang.

Vet av egen erfaring at lærere ikke gjør stort, og som regel er ae alt for godtroende.

Skal vi ta opp den etiske problemstillingen her? Mobbe en mobber til å slutte å mobbe (teit setning, jeg vet)

Er det riktig å synke til hans nivå for å få han til å slutte, og ikke minst - kommer det til å hjelpe?

Husk hvorfor folk mobber. Det gjør de fordi de er usikre og føler at de må hevde seg på en måte. Den beste måten er vel å endre holdninger ved hjelp av sunn fornuft og å gå forran med eksempler.

Drit i læreren, men samle hele klassen om å ta opp dette på egenhånd. Få et par av de "kule" i klassen til å ta dette opp direkte mot mobberen forran alle og forklar han at dette er rett og slett ikke kult, og at han på ingen måte hevder seg, snarere tvert imot. Kan med 90% sikkerhet si at dette hjelper hvis det blir gjort på riktig måte.

Det er viktig at dette gjøre i klasserommet uner ordnede former, ikke i et friminutt. De fleste lærere er villige til å gi bort litt av timen sin til sånne ting hvis man snakker med de på forhånd. Det og en god ide å la en lærer eller to være i klasserommet og observere. Jeg kan garantere at denne læreren kommer til å tenke mer på mobbing etterpå, og sansynligvis spre denne bevisstheten på lærerværelset.

edit: heh, kul video :thumbup:

Endret av enden
Lenke til kommentar

nei. ikke mobbing. jeg som ble "dytta" kunne bare smelt han ned men jeg bare stod der og ikke gjorde noe. det var ikke mobbing. han skulle visstnok banke meg for noe jeg ikke hadde gjort. Men tror han er litt redd nå siden han dreit seg så ut. Men JAJA. :wow: Bryr meg ikke lenger. men for å være ærlig. han er LITT RAR!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...