Octavian Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Scenario: en person står i gangen, plutselig kommer en i klassen bort og skal banke personen pga ikke no, men han rekker bare og bli "dytta" inn i et klasserom med en lærer i... hva burde personen gjøre? det er ikke noen tvil om at angriperen kommer til og prøve seg igjenn... angriperen er en i klassen. offeret er en kammerat. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Mobbing mao.? Si fra til en lærer eller no. Eneste som funker. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Gi mobbekuken litt god gammeldags juling. Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Gi mobbekuken litt god gammeldags juling. agreed Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Vel, hadde AKKURAT et prosjekt om dette på skolen. Min gruppe lagde film. Her er filmen. 4-5 min. lang Ja, kan godt si hva dere synes... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Gå sammen en haug med personer, og sørg for at mobberen ikke kommer til å tenke på å gjøre det igjen engang. Vet av egen erfaring at lærere ikke gjør stort, og som regel er alt for godtroende. Endret 30. mars 2004 av sluffy Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Gå sammen en haug med personer, og sørg for at mobberen ikke kommer til å tenke på å gjøre det igjen engang. Vet av egen erfaring at lærere ikke gjør stort, og som regel er ae alt for godtroende. Skal vi ta opp den etiske problemstillingen her? Mobbe en mobber til å slutte å mobbe (teit setning, jeg vet) Er det riktig å synke til hans nivå for å få han til å slutte, og ikke minst - kommer det til å hjelpe? Husk hvorfor folk mobber. Det gjør de fordi de er usikre og føler at de må hevde seg på en måte. Den beste måten er vel å endre holdninger ved hjelp av sunn fornuft og å gå forran med eksempler. Drit i læreren, men samle hele klassen om å ta opp dette på egenhånd. Få et par av de "kule" i klassen til å ta dette opp direkte mot mobberen forran alle og forklar han at dette er rett og slett ikke kult, og at han på ingen måte hevder seg, snarere tvert imot. Kan med 90% sikkerhet si at dette hjelper hvis det blir gjort på riktig måte. Det er viktig at dette gjøre i klasserommet uner ordnede former, ikke i et friminutt. De fleste lærere er villige til å gi bort litt av timen sin til sånne ting hvis man snakker med de på forhånd. Det og en god ide å la en lærer eller to være i klasserommet og observere. Jeg kan garantere at denne læreren kommer til å tenke mer på mobbing etterpå, og sansynligvis spre denne bevisstheten på lærerværelset. edit: heh, kul video Endret 30. mars 2004 av enden Lenke til kommentar
Mobias Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 nei. ikke mobbing. jeg som ble "dytta" kunne bare smelt han ned men jeg bare stod der og ikke gjorde noe. det var ikke mobbing. han skulle visstnok banke meg for noe jeg ikke hadde gjort. Men tror han er litt redd nå siden han dreit seg så ut. Men JAJA. Bryr meg ikke lenger. men for å være ærlig. han er LITT RAR! Lenke til kommentar
Mobias Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 på en annen side, JÆVLIG FET VIDEO! Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Angrep er det beste forsvar Bare ta i bruk den gode og velutprøvde knyttneven så løser alt seg Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Gi mobbekuken litt god gammeldags juling. agreed Eneste som funker. Hver gang eg har begynt på ny skole så ble eg mobbet men eg skambanket alltid mobberen på de første dagene og da har de gitt seg fullstendig. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 på en annen side, JÆVLIG FET VIDEO! Heh, takker! Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Kongephet video ja, men hvem av de er du? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Kongephet video ja, men hvem av de er du? Jeg er gjenkjennelig med disse hintene: Piratbukse, bunny-greier på hodet og heter Carsten. Endret 31. mars 2004 av c_u_m8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå