dyrhaugkr Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 hei jeg kjøpte meg nettopp et eopx 8rda3+ og en barton xp2500 prosessor. Jeg brukte maskina under normalt oppsett slik det sto da jeg hadde instalert alt og det fungerte helt fint. Da jeg gikk i bios og forandra det slik jeg så på testen på hardware fikk jeg opp samme errormeldinga som de fikk. Da jeg reboota maskina kom jeg meg inn i bios men så ble alt plutselig svart, men maskina gikk. Har prøvd med en annen skjerm og å reseta cmos.Vet ikke om jeg fikk det rett til men.. På hardware sin testside over epox kortet mitt sto det at de også opplevde svart skjerm under overklokking men ikke hvordan en utbedrer problemet slik at den fungerer igjen. Trenger hjelp så fort som mulig om noen kan gi meg noen svar..plzz.. Hilsen Kristian Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Har du prøvd å resette Bios med jumperen på hovedkortet ? Edit : leste bedre gjenomm. og såg at du hadde prøvd. Endret 30. mars 2004 av Sigurd2 Lenke til kommentar
dyrhaugkr Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 prøvde å flytte jumperen og resete bios men det ble ikke noe forskjell..Skjønner egentli ingenting av hva det kann være.Er det ikke bare å flytte jumperen ett hakk bort og ha den der noen sekunder og sette den tilbake igjen?? Lenke til kommentar
GA Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Husk å koble av strømmen først... Hvor lenge du skal gjøre det står i manualen! Lenke til kommentar
dyrhaugkr Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 var nettopp nede å testa, i instruksjonsboka sto det at jumperen bare skulle være flyttet noen sekunder. prøvde det men det fungerte ikke. Noen andre forslag? noe må det jo være, utstyret er nytt. Kan det være cpu en som har streiket? Lenke til kommentar
GA Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Bare for å være helt sikker: Du har koblet ut strømmen ikke sant? Lenke til kommentar
dyrhaugkr Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 hehe...jada jeg kopla ut strømmen og bytta på jumperen etterpå.. Lenke til kommentar
klikko Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 hva med å flytte jumper, skru på pcn, skru av pcn flytte jumperen tilbake? lov å håpe Lenke til kommentar
dyrhaugkr Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Prøvde det også funka ikke... Det må da være enten prosessoren som har streika eller skjermkortet..tror da jeg i alle fall.. Lenke til kommentar
lupez Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Hei du.. jeg har nettop hadd samme problemet sjøl.. når du skal resette hoved korte skal du ta av strømmen,flytte jumeren,slå på strømmen.. da reseter du! men det kan være at du må flytte jumperen til Fsb for så å gjøre om det manuelt i bios`n det måtte jeg! Endret 31. mars 2004 av lupez Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 hva med å flytte jumper, skru på pcn, skru av pcn flytte jumperen tilbake? lov å håpe Enkelte hovedkort dreper cpu'en eller cmos-rom'en når du gjør dette. Håper trådstarter hadde flaks å dette ikke skjedde... Men det som kan ha skjedd er at du har stilt ting litt for høyt til å begynne, med. Hvis det er overklokking du har drevet med, kan det hende du gav cpu'en litt for mye av alt med en gang, overklokking må gjøres gradvis... Mest sannsyblig er cpu'en din død, send den inn og få ny på garantien Ikke sikkert dette stemmer, men jeg tror det Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Prøvde det også funka ikke...Det må da være enten prosessoren som har streika eller skjermkortet..tror da jeg i alle fall.. Hvis det er helt nytt, så har du iallefall garanti, men det skjedde sånn på en skole maskin i går å, tipper det enten er cpu, eller skjermkort men du, hadde du boxed! hvis du hadde det å prøvd å klokke skikkelig, burde du ta en tur i skogen.. Håper du finner problemet veldig fort, MVH: Stian_A Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 hei jeg kjøpte meg nettopp et eopx 8rda3+ og en barton xp2500 prosessor. Jeg brukte maskina under normalt oppsett slik det sto da jeg hadde instalert alt og det fungerte helt fint. Da jeg gikk i bios og forandra det slik jeg så på testen på hardware fikk jeg opp samme errormeldinga som de fikk. Da jeg reboota maskina kom jeg meg inn i bios men så ble alt plutselig svart, men maskina gikk. Har prøvd med en annen skjerm og å reseta cmos.Vet ikke om jeg fikk det rett til men.. På hardware sin testside over epox kortet mitt sto det at de også opplevde svart skjerm under overklokking men ikke hvordan en utbedrer problemet slik at den fungerer igjen. Trenger hjelp så fort som mulig om noen kan gi meg noen svar..plzz.. Hilsen Kristian har opplevd det smme selv og da var det faktisk hovedkortet som var synderen...sendte det inn til testing.. resultatet var at det var herpa... fikk da ett nytt ett på garantien og det funker som f... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå