Iyon Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Hei jeg har et hovedkort som jeg trodde hadde knelt da jeg byttet det ut i sommer. Maskinen var ustabil som en kantrende båt, og hang seg tvert hvis kabinettet ble utsatt for selv den minste vibrasjon. Jeg testet en del, med komponenter fram og tilbake og fant ut at dette hovedkortet var skyld i det (A7V8X). I ettertid har jeg funnet ut at tilstanden begynte etter en biltransport av maskinen, og da i stående stilling med prosessorkjøler montert, selvfølgelig vet jeg bedre nå, men jeg tenkte altså ikke på dette akkurat da. Jeg postulerer av dette at det er ett eller annet som har skjedd i sokkelen på hovedkortet. (prosesor funker utmerket på et annet hovedkort) Mitt spm: Er det noe å gjøre for dette hovedkortet, hvis min teori er sann? Finnes det personer som foretar reparasjoner som dette? Evt. er det noen som har et forslag til en casemod som holder cpu-kjøler fast slik at den ikke utelukkende henger i sokkelen? -Jørgen EDIT: sensurert Endret 30. mars 2004 av jhsveli Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Henge den i taket av kabinettet? i band som kan løsnes [/uff] Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 ja, er jo en mulighet, hadde vært kult å kunne bruke den til ett eller annet, slenge inn en duron til 300 spenn. den funker fett hvis den ligger, kjipt at jeg ikke har desktop-kabinett, men det er ekle greier likevel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) synes du burde redigere innlegget, sammenligningen med rocknes er upassende Endret 30. mars 2004 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Skal vi bry oss med sånt og nå? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 synes du burde redigere innlegget, sammenligningen med rocknes er upassende Helt enig. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Meget tvilsomt om du får reparert noe slikt. Hvis du skulle finne noen som har kompetanse til å gjøre en slik jobb, f.eks å bytte CPU sokkel, så måtte du regne med at det koster mer enn et nytt HK (1000 kr for et HK er egentlig utrolig billig). Men feilen ligger kanskje i et brudd inne i kortet, slikt er umulig å reparere uansett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Skal vi bry oss med sånt og nå? jeg synes man burde bry seg når det er snakk om sammenligninger som virkelig er upassende, om du ønsker å bry deg får være opp til deg å avgjøre, jeg bryr meg hvertfall. Endret 30. mars 2004 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
Zink Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Evt. er det noen som har et forslag til en casemod som holder cpu-kjøler fast slik at den ikke utelukkende henger i sokkelen? mjauu... finn gunstig plassering av parvis borra hull i kabinettet. Ta en tur på el-skroten evt. du har en gammel TV som skulle vært kasta. Sprett av skroget og hekt av kabelen som går rundt selve tuben. Den har ofte fjærer i fire hjørner - der har du en (?) idé ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå