<BøNilzen> Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hvordan kan jeg skrive til en txt fil som ligger på harddisken med JavaScript? Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Det tror jeg faktisk ikke du kan. Javascript har meget begrensede muligheter/rettigheter, og jeg er rimelig sikker på at et script ikke har særlig med rettigheter mot disken din. Faktisk så er det du spør etter der ganske vanskelig i de fleste tilfeller ved bruk av web. Dette er sikkerhetsopplegg som er laget for å hindre at jeg lager en hjemmeside som formaterer disken din, og det er kanskje like greit Jeg vet det er mulig å lage java applets som kan jobbe mot disk, men det er en veldig omstendelig prosess å gi appleten rettigheter på klientmaskinen, og krever en god del kunnskaper hos brukeren. Hva skal du bruke dette til? Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Vanskelig å forklare hva jeg skal bruke det til... Vet ikke om det er het lovlig heller så Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Er det vanskelig å skrive det til en fil på serveren det ligger på da? Endret 30. mars 2004 av <BøNilzen> Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Er det vanskelig å skrive det til en fil på serveren det ligger på da? Som Enden allerede har sagt tydelig, JS har ingen rettigheter når det gjelder åpning/endring/sletting av filer, hverken på serveren eller på din egen maskin. JS er klientbasert. Det er nærmest sagt umulig å lage noen form for script som endrer/sletter filer på din egen maskin. Enden: Dette med Java applets som kan jobbe mot disk, tror jeg er endret for lengst. Dette ville jo være et meget stort sikkerhetshull! Endret 27. april 2004 av @kd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå