Gå til innhold

Beste kontroller for bilspill

Anbefalte innlegg

Hei der.

Jeg spilte demoen til NFSU litt her i går og syntes det var ganske artig. Men å kontrollere en bil med piltastene virket som et mareritt. Greit man får en liten dreis på det etterhvert men syntes ikke akkurat det var det optimale. Noen som har noen gode forslag til alternativer? Jeg spiller litt C.Mcrae på PS2 og den kontrollen funker greit, så gamepad er vel det jeg kanskje regner med er best. (Noen å anbefale?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et bra ratt er det eneste å anbefale til bilspill. Kanskje en joystick med motstand.

Dette fordi tastaturet bare kan være enten av eller på. Max utslag eller 0 utslag.

Med ratt derimot får man hele spekteret i bevegelsen, kan svinge bare litt, eller halvveis eller fullt. Det er umulig på tastatur, og derfro suger det til bilspill.

Lenke til kommentar

Ratt er å anbefale til de beste bilspill, hvis man ikke har råd til å investere i et godt ratt så er en analog Gamepad absolutt til å anbefale.

Blir du sittende med tastaturet noen sessions til, så synes jeg personlig at Accel/Brake sitter fint på A og Z knapperne, venstre/høyre på de respektive piltaster og Gear Up/Down på de respektive piltaster....

Lenke til kommentar

Ratt er aller best, men det fungerer veldig bra med en gamepad også (gjerne med et par analoge stikker så man kan velge hvor mye man vil svinge/gasse og ikke som med keyboard hvor det enten er 'fullt utslag' eller ingenting).

Bruker selv Logitech sin Wingman Rumblepad og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Hei der.

Jeg spilte demoen til NFSU litt her i går og syntes det var ganske artig. Men å kontrollere en bil med piltastene virket som et mareritt. Greit man får en liten dreis på det etterhvert men syntes ikke akkurat det var det optimale. Noen som har noen gode forslag til alternativer? Jeg spiller litt C.Mcrae på PS2 og den kontrollen funker greit, så gamepad er vel det jeg kanskje regner med er best. (Noen å anbefale?)

Hva med ratt og pedaler? Logitec Momo Force! Det kongligste rattet ever! Rart at et ratt kan gjøre så mye med et spill!

Lenke til kommentar

Flere gode forslag her virker det som. Et ratt koster en del da......valgets kvaler :)

Foreløpig så tro jeg det får bli en gamepad. Tror det vil fungere mye bedre enn tastene uansett og det fungerer jo fint på PS2.

Hvordan bruker man en PS2 kontroller på PC'en? Var ikke klar over at det fantes overganger til dette!?

Lenke til kommentar

Jeg har et Logitech ratt, FF ett eller annet... absolutt beste måten å spille på, men det er litt mye styr å dra frem hver gang da, ihvertfall når du har PC'n i stua som jeg har.

Så jeg bruker stort sett en gammel Microsoft Sidewinder gamepad, en av de første USB'ene med analog styreknapp. Synes den fungerer bra, krevde litt tilvendig dog.

Lenke til kommentar
Hvordan bruker man en PS2 kontroller på PC'en? Var ikke klar over at det fantes overganger til dette!?

Du får overgang fra PS2 til USB på Biltema og lignende. Har en sånn og det funker dritfett :cool:

Biltema? :dontgetit:

Har jo no data-ting på Biltema også.

Men akkurat den jeg har kjøpte jeg vel på Chlas Olson tror jeg.....(lenge siden, husker ikke helt :p)

Lenke til kommentar

Ratt kan man kanskje få billigere enn det jeg har sett men så står dataen i stua da. Ikke så veldig fancy å dra hjem damer og der står den komplette nerdemaskinen....hehe

Uansett....den PS2-adapteren hørtes interessant ut. Tror jeg skal ta en tur innom chlas olson og se om dem har den.

Hei sedsberg! Er det den EMS USB2 adaperen du kjøpte på denne siden?

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...