Etuag Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Jeg prøver å kjøre et program som ligger på c: fra DOS, men når jeg booter fra diskett, finner jeg ikke disken (invalid drive specification, eller noe sånt) Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hvilket OS bruker du, og hvilket filsystem er det på disken din ? Virker nesten som du har NTFS.. Lenke til kommentar
Etuag Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Stemmer det. Windows XP pro og NTFS. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Du kan boote XP CD'en og trykke 'R' for å komme til Recovery Console, så får du tilgang til disken. Men om du kan kjøre programmet er en helt annen sak, spørs hva slags program det er. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 DOS finner ikke NTFS Stemmer ! NTFS er ett filsystem som har innebygd sikkerhet (og litt mer dikkedar), og da kan du ikke sånn uten videre lese innholdet på disken fra dos. Det finnes selvfølgelig forskjellige verktøy / oppstartsdisketter som kan lese ntfs, men det ønsker jeg ikke å linke til da det kan misbrukes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå