Gå til innhold

Brenne ut DIVX /XVID på DVD

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har noen spørsmål:

Jeg har en NEC 1300A med noen samsung plater. Dette fungerer veldig varierende,

bør jeg da oppdatere firmwaren?

Nå over til mitt egentlig hovedspørsmål:

Hvis jeg ønsker å brenne mange DIVX på en DVD plate, slik at jeg kan se den på DVD spilleren

min. Må filmene være i SVCD da? Hvordan er det da mulig for meg å gjøre om DIVX eller XVID til

SVCD?

Hvordan brenner jeg ut dette prosjektet? Har nero noen mulighet til dette?

Takker for alle hjelp jeg kan få.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale Cucusoft avi to mpg converter, dersom dvd-spilleren støtter mpg.

Da kan du bare gjøre om til mpg og brenne det som data.

Da får du plass til 4-5 filmer på en dvd plate, selvfølgelig avhengig av mpg filenes størrelse. Jeg har to billig dvd spillere som begge støtter mpg.

Er du usikker på om din spiller gjør det, kan du bare brenne ut en mpg fil på en rewritable cd og sjekke ;)

Lenke til kommentar
edit: en liten ting. Har du et menysystem til mpeg filmene?

Jeg har ikke noe menysystem slik som på dvd eller vcd hvis det er det du mener.

Det blir for invikla for meg. Bare konverterer rett over. Enkelt og greit.

På Tv`n vises bare filene uten noen fancy meny.

Lenke til kommentar

Har meget god erfaring med denne løsningen::

Jeg har Nero 6 og NeroVision Express som jeg fikk med nero 5 cd. For å gjøre divx filer til dvd filer måtte man ha en slags codec som åpnet for denne muligheten. Ta f.eks et søk på dc++ etter NeroVision Express codec eller dvd plugin eller noe i den duren.. jeg fant det ihvertfall. Deretter åpner du divx fila i nerovision express og gjør om til dvd. Dette tar som oftest et par timer. I tillegg blir en divx film for stor til å legge på en dvd så du må dele divx filen i to deler. Men det var heller ingen problemer å skaffe et video splitter program på dc++.

Har også skaffet meg 2 stk dvd+rw slik at jeg deler divx filer i 2 og brenner halve filmen på hver dvd. Dette funker fett men tar litt tid. Er jo greit å gjøre det sånn avogtil :thumbs:

Lykke til

Lenke til kommentar
Tmpgenc har mulighet for å gjøre alt dette (splitte osv) og er optimalisert for alle x86 instruksjoner og SMP. Absoutt det beste valget, og det er heller ikke vanskelig å bruke.

men dette koster penger?

er det ikke sånn at tmpge gjør om til svcd eller noe da mens jeg lagger vobs filer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...