tøs Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hei Jeg har noen spørsmål: Jeg har en NEC 1300A med noen samsung plater. Dette fungerer veldig varierende, bør jeg da oppdatere firmwaren? Nå over til mitt egentlig hovedspørsmål: Hvis jeg ønsker å brenne mange DIVX på en DVD plate, slik at jeg kan se den på DVD spilleren min. Må filmene være i SVCD da? Hvordan er det da mulig for meg å gjøre om DIVX eller XVID til SVCD? Hvordan brenner jeg ut dette prosjektet? Har nero noen mulighet til dette? Takker for alle hjelp jeg kan få. Lenke til kommentar
powerman_ Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Lurer på det samme, si fra hvis du fiinner eller har funnet en løsning Endret 16. april 2004 av powerman_ Lenke til kommentar
eught Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Her er en guide. Litt mye arbeid, men om du virkelig vil ha de på DVD er det vel overkommelig. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Den lettere metoden er å laste ned Tsunami mpeg encoder (aka tmpgenc) Lenke til kommentar
powerman_ Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Det var for mye stress. Tror jeg dropper det jeg Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Jeg vil anbefale Cucusoft avi to mpg converter, dersom dvd-spilleren støtter mpg. Da kan du bare gjøre om til mpg og brenne det som data. Da får du plass til 4-5 filmer på en dvd plate, selvfølgelig avhengig av mpg filenes størrelse. Jeg har to billig dvd spillere som begge støtter mpg. Er du usikker på om din spiller gjør det, kan du bare brenne ut en mpg fil på en rewritable cd og sjekke Lenke til kommentar
powerman_ Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) okey. da prøver jeg det. takk for hjelpen edit: en liten ting. Har du et menysystem til mpeg filmene? Endret 16. april 2004 av powerman_ Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 edit: en liten ting. Har du et menysystem til mpeg filmene? Jeg har ikke noe menysystem slik som på dvd eller vcd hvis det er det du mener. Det blir for invikla for meg. Bare konverterer rett over. Enkelt og greit. På Tv`n vises bare filene uten noen fancy meny. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Sjekk dvdrhelp.com. Der finner dere ut alt om brenning, konvertering av filmer på alle formater. Lenke til kommentar
nestbest Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Har meget god erfaring med denne løsningen:: Jeg har Nero 6 og NeroVision Express som jeg fikk med nero 5 cd. For å gjøre divx filer til dvd filer måtte man ha en slags codec som åpnet for denne muligheten. Ta f.eks et søk på dc++ etter NeroVision Express codec eller dvd plugin eller noe i den duren.. jeg fant det ihvertfall. Deretter åpner du divx fila i nerovision express og gjør om til dvd. Dette tar som oftest et par timer. I tillegg blir en divx film for stor til å legge på en dvd så du må dele divx filen i to deler. Men det var heller ingen problemer å skaffe et video splitter program på dc++. Har også skaffet meg 2 stk dvd+rw slik at jeg deler divx filer i 2 og brenner halve filmen på hver dvd. Dette funker fett men tar litt tid. Er jo greit å gjøre det sånn avogtil Lykke til Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Tmpgenc har mulighet for å gjøre alt dette (splitte osv) og er optimalisert for alle x86 instruksjoner og SMP. Absoutt det beste valget, og det er heller ikke vanskelig å bruke. Lenke til kommentar
nestbest Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Tmpgenc har mulighet for å gjøre alt dette (splitte osv) og er optimalisert for alle x86 instruksjoner og SMP. Absoutt det beste valget, og det er heller ikke vanskelig å bruke. men dette koster penger? er det ikke sånn at tmpge gjør om til svcd eller noe da mens jeg lagger vobs filer? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 30 dager prøveversjon finnes av den nyeste versjonen. Men nero gjør og også det. Og det kan stemme at du gjør de om til vobs, men med en Divx som basis så tror jeg svcd (og de variasjonene av de) holder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå