Gå til innhold

eldre konsoller

Anbefalte innlegg

[nostalgi-modus]

Sitter og lengter tilbake til gamledager...

Vurderer å skaffe meg noen gamle konsoller (får liksom ikke samme følelsen med emulator), og lurte på om noen har noen erfaring ang. anskaffelse av eldre maskiner?

- hvor finnes det annonser/forum for dette?

- hva er en fair pris for slikt? (har sett litt på qxl, men vil vite hvor mye slikt er verdt)

- tilgjengelighet av spill? bruktbutikker som har mye gamle spill? steder på nettet?

og ikke minst, hvilken konsoll anbefales? har lyst på NES og SNES. Har allerede Sega Megadrive og Commodore 64 (og Nintendo64, men den anser jeg ikke som veldig gammel enda)

hadde sega master system en gang også, men den ble solgt til fordel for megadriven...

[/nostalgi-modus]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den konsollen som absolutt er å anbefale er SNES. Den er helt fantatisk, jeg har aldri kost meg så masse som de timene jeg brukte foran den. Det kan såklart hende at det hadde noen med alderen min også, men uansett er SNES en klassisk konsoll! Hyllest! :D

Lenke til kommentar
Den konsollen som absolutt er å anbefale er SNES. Den er helt fantatisk, jeg har aldri kost meg så masse som de timene jeg brukte foran den. Det kan såklart hende at det hadde noen med alderen min også, men uansett er SNES en klassisk konsoll! Hyllest! :D

Samma her, SNES tiden er den beste spill tiden jeg har hatt, ever!!!

Lenke til kommentar

personlig opplever jeg stor glede med å spille gamle spill på den moddet xbox-en min :) Riktignok ikke helt autentisk følelse på grunn av kontrolleren er annerledes men bortsett fra det er det gøy til tuden :p

For å få tak i gamle spillkonsoller må du ofte se på steder som qxl (desverre...) finn og liknende sider. Muligens at du kan få det noe billigere hvis du kjøper fra eBay eller liknenede men da blir det jo litt ekstra på portoen også da...

Lenke til kommentar

har jo hatt mine stunder med emulator selv, men jeg har faktisk ikke eid en NES eller SNES før... tror jeg skal slå til hvis jeg finner noe til under 400-500 kroner :)

kan jo kose meg med den nylig anskaffede commodore64 imens :D action biker er et fantastisk bra spill

Lenke til kommentar

Evt, så kan du ringe til Spiderman i Oslo (har også avdelinger andre steder i landet), de har drevet med kjøp/salg av brukte konsoller og spill svært lenge. De burde vite hvor du kan henvende deg, hvis de ikke har noen selv liggende da! Sjekk www.spiderman.no for kontakopplysninger

Fra sidene til Spiderman oslo (kirkegata):

Spiderman Oslo har norges best utvalg i konsollspill. Vi har spill til NES, SNES, Gameboy (pocket, color og Advance), Nintendo 64, Gamecube,Sega Master System, Megadrive, Dreamcast, Playstation, PS2, Xbox,  NEOGEO Pocket, Sega Saturn.
Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...