Gå til innhold

.chk ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-03-28 22:54, fondus skrev:

Windows 98 er det beste jeg noen gang har brukt som os. har du forslag til noe bedre (bare glem mexp med en gang) så vær så snill å si det!


Windows 98 bra OS? Vel, gjør dette: Start-Meny -> Run -> c:concon , men les resten av denne meldinga før du gjør det...

Jeg ville foretrekt Windows 2000, eller XP. De er de beste OS ifra Microsoft, og de er veldig stabile!

Jeg bruker aller mest Windows XP, pga. den lave oppstartstida, men når det bugger må jeg bruke W2k.

Og hvorfor vil du ikke bruke XP og ME?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Quote:


Den 2002-03-28 19:46, fondus skrev:

C: en min blir overfylyt med .chk filer i størrelser fra 1kb opp til 400 mb, noen som vet hva det er, er det trygt å slette dem?



 

vel, fondus, har du lagt merke til om du mangler diverse filer rundt om på c:? for bare noen dager siden fikk jeg seriøse problemer med min 45Gb hdd. fikk ikke til å boote windows (mest sannsynli pga noe jeg selv har ødelagt :razz: ) og ville prøve å redde litt stash før jeg reinstalla w2k, så jeg satte hdden min inn i en annen maskin. hdden er delt inn i fire partisjoner, og da jeg skulle accesse enkelte mapper og filer i F: fikk jeg bare I/O error. dette syntes jeg var merkelig, og ble litt småbekymra. en reboot og chkdsk seinere så jeg at 8.6Gb filer var forsvunnet :eek: alle filene var blitt renamet til FINDxxxx.CHK og flytta til mappa FIND.0000... er det noen som veit om det går an å restore disse filene!? :???:

var for det meste musikk og slikt, som blir _vanskelig_ å finne på nytt nå når AG er død... :cry:

mange av .chk filene kan faktisk kjøres i winamp, så de er jo ikke korrupte... bare renamet...

 

så fondus, jeg ville ikke sletta noen .chk filer om jeg var deg :roll:

 

her står d litt om .chk filer:

http://support.microsoft.com/search/previe...b;en-us;Q176646

 

btw, win2k er genialt! det beste os'et ever, med unntak av open source-os'ene da :grin:

Lenke til kommentar

chk filer KAN vere noe å samle på, ja!

har du for eks. lastet ned en .exe fil på 36MB og maskinen "krasjer" eller lingnende, er det ikke sikker du finner igjenn filen etterpå, om da scandisk har lagret en "fil.chk" på 36Mb, endrer du bare etternavnet .chk -> .exe og du har filen din tilbake, problemet med chk-filer er å finne ut vilke filer det 'egentlig' er... :sad:

så som regel kan du like så godt slette dem...

det samme kan du gjøre med *.tmp også for å spare plass.... :smile:

 

lykke til :smile:

 

[email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...