Dav_id Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Hei jeg har en intel pentium 2.8ghz prossesor på dataen min. Jeg bare lurer på hvor mye rpm en prossesor vifte skal vanligvis ha? Min prossesor går ca 2600-3300rpm, og jeg har merket at det er for lite, fordi prossesoren blir ganske varm og jeg får ikke skrudd opp rpmen på biosen, eller i windows? Hva kan jeg gjøre for å øke rpmen på cpu-vifta?, eller må jeg kjøpe ny og bedre vifte? Når jeg spiller så ligger tempen på rundt 60 grader. men når jeg ikke gjør noe som helst så ligger tempen på rundt 40 grader Jeg har en standard intel-pentium 4 cpu vifte. jeg har et Asus p4c800-deluxe hovedkort. Takker til alle som svarer Endret 30. mars 2004 av Diddus Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hva er tempen på cpu'en da? Fint om du roer ned caps'en litt. Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) 40-60 er vel så normalt, hvis du vil at vifta skal gå fortere og dermed få kaldere cpu, må du nokk vurdere å kjøpe ny cpu vifte som går raskere, eller skaffe flere kabinett vifter. Ta deg en titt på microplex.no for vifter Endret 30. mars 2004 av _Finch_ Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 hva med å kjøpe ny cpu kjøler og eventuelt vifte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå